Food

Dit is volgens TikTok dé snack om je middagdip tegen te gaan

We hebben allemaal weleens last van een middagdip, maar hoe kan je dit voorkomen? Nou volgens TikTok kan dat met deze snack. De pindakaas chocolade rijstwafel is volgens TikTok de snack om je middagdip tegen te gaan. Hij is semi-gezond en je hoeft er ook geen keukenprinses voor te zijn. 

Middagdip

Dat gevoel van vermoeidheid, traagheid en verminderde productiviteit na de lunch is wat we noemen, een middagdip. Hoe komt dat toch? De middagdip is een natuurlijke reactie van ons lichaam. Doorgaans treedt deze reactie ergens op tussen 2 uur en 5 uur ‘s middags. Vaak duurt de dip een halfuurtje. Volgens chronobiologen heeft die plotse dip alles te maken met onze biologische klok en onze lichaamstemperatuur.

‘S ochtends stijgt onze kernwarmte waardoor we alerter en scherper zijn. ‘S avonds daalt onze kerntemperatuur een beetje. Als resultaat daarvan geven je hersenen het slaaphormoon melatonine af, waardoor je in slaap valt. Dit is meteen een verklaring waarom we het altijd koud hebben als we moe zijn. Je lichaam geeft je een teken. ‘S middags gebeurt precies hetzelfde, maar dan voor een korte periode, de middagdip. Helaas kunnen we op school of werk niet zomaar ons hoofd neerleggen en de ogen sluiten. Volgens TikTok is er een andere manier.

Pindakaas chocolade rijstwafel

Een oplossing voor een middagdip is het eten van gezonde snacks om je lichaam weer een oppepper te geven. Voedingsstoffen zijn belangrijk voor het voorkomen van een middagdip. Op TikTok gaat er een filmpje rond van een snack die je voortaan iedere dag wil eten na de lunch. De chocolade pindakaas rijstwafel is namelijk heel gemakkelijk te maken, lekker en semi-gezond waardoor je niet iedere ochtend nog extra moet haasten in de keuken. Een rijstwafel zelf bevat weinig voedingsstoffen en weinig vezels, waardoor dit een populaire snack is voor de lichte trek.

Een kale rijstwafel gaat je dus niet helpen tijdens je middagdip. Pindakaas daarentegen wel. Voedingsvezels zijn voornamelijk belangrijk voor het voorkomen van een middagdip. Deze zorgen ervoor dat je gedurende de dag genoeg energie hebt. Pindakaas is een rijke bron aan eiwitten, onverzadigde vetten, voedingsvezels, vitamines en nog meer. De chocolade is een goede toevoeging aan deze snack om je suiker levels weer omhoog te krijgen en is daarnaast ontzettend lekker. Onthoudt wel dat suikers je maar op korte termijn uit een dip halen en de vezels voornamelijk belangrijk zijn.

Lees ook:
Deze overheerlijke Pumpkin Spice Hot Chocolate moet je proberen!

Hoe maak je de snack?

Nu we je helemaal lekker hebben gemaakt over de TikTok snack, wil je deze natuurlijk ook zelf maken. We verklappen alvast dat het makkelijk en snel te maken is en dus perfect om mee te nemen naar school of werk. Je kan ze snel ‘s ochtends klaarmaken, maar kan ze ook voorbereiden voor de week.

Benodigdheden

  • Pindakaas
  • Chocolade (gesmolten)
  • Zeezout
  • Rijstwafels

Bereiding

  1. We beginnen makkelijk. Om de pindakaas chocolade rijstwafel te kunnen maken is het de bedoeling dat je ongeveer één theelepel pindakaas op een rijstwafel smeert. Als dit eenmaal is gelukt is het tijd om de chocolade te smelten. Dit kan au bain-marie, maar kan natuurlijk ook in de magnetron.
  2. Als de chocolade is gesmolten kun je de rijstwafel hierin dopen of kun je met een lepel de chocolade over de rijstwafel gieten. Om de wafel af te toppen raden we aan om wat zeezout op de chocolade te strooien. Niet te veel!
  3. Tenslotte moeten we ervoor zorgen dat de chocolade hard wordt. Dit doen we door de rijstwafels in de vriezer te leggen. Als de chocolade eenmaal gestold kan je genieten van de ultieme middagdip snack.

@ambitiouskitchen crunchy pb cup rice cakes. you’re welcome! #snackideas #peanutbutter #healthysnack #healthysnackideas ♬ original sound – ambitiouskitchen

Bron: NSMBLBeeld: Pinterest