Celebs

Deze Bekende Nederlanders hebben volgens onderzoek de meeste nepvolgers

bekende-nederlanders-nepvolgers

TechTiek heeft onderzoek gedaan naar de Bekende Nederlanders met de meeste nepvolgers. En niet geheel onverwachts staat Yvonne Coldeweijer boven aan dit lijstje.

Bekende Nederlanders met nepvolgers

Uit het onderzoek van TechTiek is gebleken dat @lifeofyvonne op Instagram de meeste nepvolgers heeft van alle Bekende Nederlanders. Haar volgers bestaan voor maar liefst 56% uit nepaccounts. WOW! Op de tweede plaats staat Olcay Gulsen (@olcay) met maar liefst 44% en op de derde plaats Jiami Jongejan (@jiami) met 40% nepvolgers. Ook Sylvia Geersen, de nieuwe bachelorette, komt niet heel goed uit de verf. Volgens het onderzoek is 38% van haar volgers nep volgens. Op onderstaande afbeelding kun je zelf zien wie er nog meer in dit lijstje van Bekende Nederlanders met nepvolgers staan.

De tekst gaat verder onder de foto

Lees ook:
Oei! Volgers van Yvonne Coldeweijer zijn niet blij met betaalde juice-pagina

Yvonne Coldeweijer

Juice-koningin Yvonne Coldeweijer steekt toch wel met kop en schouders boven de andere Bekende Nederlanders uit. Nu moeten we in gedachte houden dat bijna elke influencer wel een percentage nepvolgers heeft. Vaak hebben de grotere accounts tussen de 20-30% nepvolgers. Toch is de denderende 56% van Yvonne Coldeweijer een shocking aantal nepvolgers. Dit hoeft niet te betekenen dat @lifeofyvonne deze volgers heeft gekocht. Zo’n hoog aantal nepvolgers kan meerdere redenen hebben; ze zijn gekocht door de influencer zelf, iemand anders heeft ze gekocht, een groot deel van de volgers is gewoon inactief, bijvoorbeeld account die worden aangemaakt veel neppe door volgers voor meer kans bij een winactie. Nu lijkt die laatste erg onwaarschijnlijk in het geval van Yvonne maar er zijn dus genoeg verklaringen voor dit hoge aantal nepvolgers.

Kopen van volgers

Dit jaar zijn er al 6 influencers officieel gewaarschuwd door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Deze influencers zouden een groot aantal nepvolgers en likes hebben gekocht. Dit soort aankopen zijn verboden omdat het misleidend is voor de ‘consument’. Als bedrijf of influencer riskeer je een flinke boete als je dit toch doet. Opgepast dus!

Must reads 👀