Food

Gouden tips voor als je té vol zit van het kerstdiner

Waarschijnlijk heb je net een overheerlijk kerstdiner achter de kiezen. Het is maar één keer in het jaar Kerstmis, dus dan moet je het er goed van nemen natuurlijk. Je wilt alles proberen, maar dan kom je er al snel achter dat het misschien toch iets te veel was. Je hebt jezelf van de eettafel verplaatst naar de bank om uit te buiken, maar toch blijft dat nare gevoel van 'overvolheid' hangen. What to do? Ook op deze Eerste Kerstdag is Girlscene de redder in nood. 

1. Ga een wandeling maken
Het eten moet even zakken, dus wat dacht je van een beetje beweging? Dat het koud is, is een slechte smoes, want dan moet je je gewoon warm aankleden. Waarschijnlijk heeft de rest van je familie ook last van een after dinner dip, dus neem ze vooral mee. 

2. Geen alcohol
Van alcohol krijg je snel een voldaan gevoel, dus dat glas wijn kun je beter laten staan, hoe moeilijk het ook is. Wees verstandig en ruil deze in voor een kop groene thee. Groene thee is goed voor je cholesterol en daarnaast zorgt het ervoor dat vet snel wordt verteerd. 

3. Water, water en nog meer water
Als je buik echt op ploffen staat, is het goed om water te drinken. Je lichaam heeft water nodig om je darmen eens goed te laten werken. De vezels die jij net hebt gegeten, kunnen beter verteerd worden als je genoeg water drinkt. Op dit moment wil je niets liever dan even lekker naar het toilet, dus draai de kraan maar vast open. Op deze opluchting wacht jij al uren. 

4. Zeg de weegschaal vaarwel
Ga vooral niet op de weegschaal staan, want daar wordt niemand vrolijk van. Als je net hebt gegeten, houd je meer vocht vast en daar wordt het cijfer op de weegschaal niet lager van. Hier heeft iedereen last van, dus laat dat ding maar gewoon lekker onder je bed liggen.

kerstdiner tipsWe willen deze narigheid natuurlijk voorkomen, dus daarom hebben wij nog een aantal tips, zodat je niet uitgeteld op de bank ligt na het kerstdiner. Misschien zitten er wat handige tips bij voor morgen. 

1. Eet kleine porties
Het liefst blijf je je bord maar volladen met eten, omdat je het zo lekker vindt. Eet in kleine porties, zodat je meer dingen geproefd hebt en niet overvol zit. Eet van verschillende gerechten een klein beetje en kies uiteindelijk het lekkerste uit, zodat je daar nog een keertje van kunt genieten. 

2. Kauw goed
Beloof ons dat je deze gouden tip morgen gaat volgen. Kauwen is erg belangrijk. Als we eten duurt het ongeveer vijftien tot twintig minuten voordat het verzadigingshormoon vrijkomt. Als je snel eet en dus weinig kauwt, duurt het langer voordat je het gevoel krijgt dat je genoeg hebt gegeten. 

3. Pak een kleiner bord
Als je een huge ass bord hebt, ben je al gauw geneigd om deze helemaal vol te leggen met eten. De oplossing is hartstikke simpel, want je hoeft alleen maar een kleiner bord te pakken. Soms kan het zo makkelijk zijn in het leven. 

4. Drink water tussendoor
Als je tussen het eten van je hertenbiefstuk door water drinkt, krijg je sneller een voldaan gevoel en daarnaast wordt al dat eten beter verteerd. Twee vliegen in één klap en sowieso voel jij je na het kerstdiner net zo fit als ervoor. 

Bron: sochicken.nl, gezondheidsnet.nl, bestedieten.nl, lekkergezond.nl

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved