Health

Zo sleep jij jezelf toch naar de sportschool

Een killerbody willen we allemaal. Helaas bereiken we dit niet door te Netflixen en Tony’s te eten. Naar de sportschool gaan is misschien niet je favoriete bezigheid, maar wel nodig om een fluffy winterbody tegen te gaan. Moet jij ook vaak over de drempel gesleept worden? Hieronder vind je zeven tips die je motiveren wél naar de sportschool te gaan, in plaats van Netflix weer te openen…

 

1. Ga samen sporten

Als je op vaste dagen met iemand om te gaan sporten is de kans veel groter dat je gaat. Dit is natuurlijk veel gezelliger. Op deze manier motiveer je elkaar om wél te gaan, want afspraak is afspraak! Je kunt bijvoorbeeld samen met een vriendin gaan, maar het kan ook met een familielid of je vriendje. Als je niemand kan vinden die met jou wil sporten, spreek dan iemand aan in jouw sportschool. Misschien is hij of zij ook wel op zoek naar een sportmaatje!

2. Denk aan het geld

Een sportschool abonnement kost gemiddeld €30 tot €50 per maand, zorg dat je dit geld niet weggooit. In plaats van maandelijks te doneren aan jouw sportschool kun je ook gebruik maken van de service waarvoor je betaalt. Bereken voor de grap eens hoeveel je per jaar betaalt aan de sportschool. Wedden dat jij vanavond nog op de loopband staat?

3. Maak het leuk voor jezelf

Zodra je een hekel krijgt aan het sporten zal je merken dat je steeds minder vaak gaat. Niemand verplicht jou om op de loopband te staan terwijl je daar een hekel aan hebt, dit doe je zelf. Skip de dingen die ervoor zorgen dat jij een hekel hebt aan sporten. Vervang de loopband bijvoorbeeld door het roeiapparaat, en de jumping jacks door touwtjespringen.

4. Eet gezond

Hoe vaak heb je tegen jezelf gezegd “Ik ben vandaag toch al ongezond bezig dus dan kan ik de sportschool ook wel laten zitten”? Wij herkennen dit gevoel allemaal. Fitness en voeding gaan hand in hand, zorg daarom dat je gezond eet. Gezonde voeding zorgt voor energie, dit komt goed van pas in de sportschool. Je mag af en toe echt nog wel toegeven aan je guilty pleasures, maar laat dit geen excuus zijn om de sportschool te skippen!

5. Volg een groepsles

Waarschijnlijk geeft jouw sportschool ook groepslessen. Dit is een stuk gezelliger dan een uur zweten op de crosstrainer. Kijk welke lessen jou aanspreken en schrijf je hier van tevoren voor in. Op deze manier heb je een stok achter de deur.

6. Zorg voor muziek

Muziek motiveert enorm tijdens het sporten. Maak een playlist die je alleen luistert in de sportschool. Zorg dat dit uptempo muziek is waar je energie van krijgt. Sporten wordt op deze manier een stuk leuker.

7. Zoek inspiratie

Tot slot helpt het om motiverende inspiratie te zoeken. Denk aan motiverende quotes, workout schema’s of gezonde recepten. Pinterest en We Heart It staan bomvol met dit soort inspiratie. In deze apps kun je een mapje maken waar je alle motiverende berichten in opslaat. Als je even geen zin hebt om naar de sportschool te gaan hoef je alleen maar even door jouw inspiratie te scrollen en je bent good to go!

Beeld: iStock

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved

Plaats als eerste een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook