Food

Deze (ontbijt) muffins zijn makkelijk, lekker en ook nog eens gezond!

Op de Girlscene-redactie denken wij tijdens het ontbijt al aan de lunch. Hebben we net onze lunch opgegeten? Dan is het alweer tijd om na te denken over het avondeten. Het is wel duidelijk, wij zijn gek op eten en nieuwe recepten proberen en delen graag de lekkerste, goedkoopste of meest vreemde recepten met jullie. Vandaag gaan we iets lekkers maken, namelijk muffins! En psssst, deze zijn ook nog eens hartstikke healthy!

Nee, dit zijn niet de muffins die je gewend bent van Starbucks of McDonald's. Dit zijn namelijk muffins met alleen maar gezonde ingrediënten. Geloof het of niet, ze zijn ook nog eens hartstikke lekker!

Dit heb je nodig voor vier muffins:

♥ Blauwe bessen (vers of bevroren)
♥ Pure chocolade
♥ 1 ei
♥ 50 gram amandelmeel
♥ 2/3 banaan
♥ Scheutje amandelmelk
♥ Kokosolie
♥ Cakevormpjes
♥ Extra: honing


1. Begin met het prakken van de banaan. Wil je het recept iets zoeter maken? Voeg dan wat honing of agavesiroop toe, maar voor de echte healthy girls onder ons kun je dit gewoon weglaten natuurlijk. Verwarm intussen alvast de oven voor op 180 graden.


2. Voeg nu de amandelmelk, het ei en de amandelmeel toe aan het mengsel. Roer het mengsel goed door elkaar met een mixer of een vork en voeg als laatste een theelepel kokosolie toe. Dit is de basis van je muffin.


3. Hak nu de pure chocolade fijn en voeg dit, samen met de blauwe bessen, toe aan het muffinmengsel.

4. Dan is het nu tijd voor de oven! Zien ze er nu al niet uit om op te eten? Doe ze in de oven voor ongeveer 30 minuten op 180 graden.


5. Eet smakelijk! Tip: Je kunt de muffins prima meenemen naar school of werk, bewaar ze dan wel in een luchtdicht bakje.

Lees ook:

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved