Health

Dit is de oefening voor strakkere billen

Niet iedereen is gezegend met een vol en strak achterwerk, maar dat maakt ook helemaal niet uit! Er zijn namelijk ontelbaar veel oefeningen die je kunt uitvoeren om je billen te trainen. Maar wist je dat er één oefening in het bijzonder is die voor een goede derrière zorgt? Girlscene vertelt je er in dit artikel alles over, dus lees snel verder.

Eerlijk is eerlijk: het is niet heel realistisch om volle en strakke billen te krijgen door slechts één oefening uit te voeren. Wat wel realistisch is, is de juiste oefeningen vinden om je work-outs zo effectief mogelijk te maken. Daarom vertellen we je maar al te graag over de beweging die absoluut niet in je routine mag ontbreken! Ben je er klaar voor?


via GIPHY

Wat is de arabesque?
Gelukkig hoef je er niet ontzettend hard voor te werken. Dé oefeningen voor de perfecte billen is namelijk de 'arabesque'. Het is een oefening waarmee je met minimale inspanning al een goed resultaat behaalt en dat is precies waar wij van houden. Als je je billen wil trainen focus je je (vanzelfsprekend) op je bilspieren, omdat het één van de grootste spieren is in het gebied. Op die plek aan je spieren werken is volgens experts dus noodzakelijk voor een goedgevormd achterwerk en deze oefening helpt daarbij!

Wat heb je nodig?
Wat heb je nodig om de arabesque oefening uit te oefenen? Heel simpel: je  en een sportkleding stoel. Hijs jezelf in je work-out kleding en zet een eettafelstoel voor je neer. Zorg ervoor dat je stoel stevig staat en dus niet weg glijdt of schuift, want je hebt het nodig om je balans te houden. Als je niet goed in balans bent span je je spieren niet goed genoeg aan waardoor de oefening minder effect heeft op je billen. Staat de stoel voor je? Dan rust je je handen op de rand van de rugleuning en kun je beginnen met de oefening.

Arabesque oefening: zo doe je het
Je staat nu met je lichaam naar de achterkant van de stoel toe en je houdt de rugleuning vast. Vervolgens is het belangrijk dat je één been recht op de grond laat staan en dat je je andere been naar achteren lift. Als je voet weer terug naar de grond komt raak je met je tenen de grond weer aan, maar het is nog beter om net niet de grond te raken. Zorg altijd dat je je rug gebogen houdt in een hoek van 90 graden en dat je het been waarmee je kickt niet hoger dan je billen komt. Plus: span je buikspieren aan. Doe drie reps van 10 kicks per been. Dat betekent dat je zowel je linker- als rechterbeen 30 keer omhoog tikt. Et voilà, een makkelijke oefening die effectief is voor je billen! PS: voer de reps en het aantal kicks iedere keer op om het meeste uit jezelf te halen.

Wil je de oefening moeilijker maken voor jezelf? Verruil je stoel dan voor twee gewichten en bekijk deze video:

Wil je ook jouw buikspieren trainen? Deze work-outs helpen je op weg. 

Bron: self.com | Beeld: Unsplash

LOVE dit artikel
2 meiden hebben deze blog geloved