Food

8x afvallen zonder te sporten

Veel meiden willen voor de zomer graag één of twee kilootjes kwijt, maar niet iedereen heeft tijd om te bewegen. Nu zijn wij van mening dat iedereen tijd kan maken om een paar keer per week een half uurtje te bewegen, maar we weten ook dat er meiden zijn die om andere redenen niet aan sport kunnen doen. We vonden voor deze meiden wat tips om op een gezonde manier een paar pondjes te verliezen.


Bron Weheartit

Denk bewust na over wat je eet
Vaak eten we onbewust meer dan we nodig hebben. We zitten voor de TV met onze hand in een zak chips en ongemerkt eten we binnen een half uur de hele zak leeg. Ten eerste heb je niet echt genoten van die zak chips als je met je aandacht bij de TV was. Ten tweede heb je veel meer gegeten dan je eigenlijk van plan was. Als je het moeilijk vindt om bewust te worden van wat je eet, kun je opschrijven wat je eet, dit hoef je niet de rest van je leven te doen, maar doe het eens een paar dagen.

Verspreid je maaltijden over de dag
Zorg dat je de hele dag door lekker eet en niet slecht drie keer per dag. Sla sowieso geen maaltijden over, dit brengt niet alleen de spijsvertering in de war, later op de dag wil je waarschijnlijk gaan snacken. Eet over de dag verspreid kleine maaltijden en geniet van wat je eet. 

Bron Weheartit

Eet zo veel mogelijk natuurlijke producten
Probeer voor ongeveer 80% gezond voedsel te eten, zoals groenten, fruit en noten. Producten die niet in de fabriek bewerkt zijn. De overige 20% mag je voor iets ongezondere dingen kiezen, zoals wit brood met chocolade pasta of waar je dan ook van geniet. Probeer zo min mogelijk te frituren.

Slaap minstens 8-10 uur per nacht
Op het moment dat je niet genoeg slaapt, gaat je lichaam in eerste instantie meer calorieën verbranden, maar daarna gaat je lichaam dit compenseren door in de slaapstand te gaan en vetreserves te sparen. Het is daarom belangrijk dat je minstens 8 tot 10 uur per nacht slaapt.


Bron Weheartit

Drink niet te veel alcohol
Er zitten niet alleen veel calorieën in alcohol, je bent ook geneigd om meer te eten als je alcohol drinkt. Je denkt niet meer na over een bitterbal meer of minder. Daarnaast zorgt alcohol ervoor dat er meer vet wordt opgeslagen. Ook niet iets waar je op zit te wachten als je graag wat fitter wilt worden. Er zijn eigenlijk maar weinig dingen waar alcohol wel goed voor is. Nou ja, een gezellige avond… Maar ook dat is natuurlijk niet altijd zeker als je alcohol drinkt.

Beweeg overdag zoveel mogelijk
Je hoeft niet per se te sporten om te bewegen. Neem bijvoorbeeld zo vaak mogelijk de trap en ga liever lopen of fietsen dan dat je de tram of bus neemt. Ook tijdens het TV kijken kun je dingen doen, span je billen aan, doe makkelijke buikspieroefeningen, alles helpt. 


Bron Weheartit

Zorg dat je altijd (gezond) eten bij je hebt
Zorg dat je altijd een zakje met gezonde nootjes of een mueslireep bij je hebt, op het moment dat je dan honger krijgt en langs een McDonalds loopt, heb je minder snel de neiging om een Big Mac te kopen, je kunt de honger dan onderdrukken met wat gezond voedsel.

Denk niet te veel aan de dingen die je niet mag
Focus je niet op wat je (van jezelf) niet mag, maar focus je op wat je wel mag. Als je je focust op wat je niet mag, wil je het alleen maar meer hebben! En denk je drie uur lang over een chocolade koekje en krijg je het maar niet uit je hoofd? Eet hem dan gewoon en geniet ervan. Voel je niet schuldig, dan geniet je niet genoeg. 

Naar een tip van lezeres Nine, thanks!

Heb jij nog gezonde eettips?