Food

Afvallen lastig? Door deze 5 heerlijke dingen te eten zeker niet

Was jouw goede voornemen dit jaar om een paar kilootjes kwijt te raken en de perfecte summer body te hebben deze zomer? Het kan zomaar zo zijn dat je nog niet echt verandering ziet, ondanks dat je veel sport. De kans is groot dat je dan de verkeerde voeding binnenkrijgt. Wist je namelijk dat het bij afvallen voor 80% om voeding gaat en slechts 20% om beweging? 

Met deze voedingsmiddelen lukt het jou om af te vallen

Wanneer je wilt afvallen draait het dus voornamelijk om goede voeding binnenkrijgen. Blijf er sowieso ook naast bewegen, maar let de komende tijd eens extra op wat je eet. Gezond eten draait namelijk echt niet alleen maar om groenten, maar ook van deze zes heerlijke producten kun je afvallen.

Lees ook: Dit is waarom je je dat moet beginnen met warm citroenwater

1. Noten

Eet je al redelijk gezond, maar kun je die snack soms echt niet laten staan? Kies dan voor een handje noten in plaats van bijvoorbeeld chips. Noten zijn hoog in vetten, maar omdat dit onverzadigde vetten zijn, is het juist goed om deze af en toe te eten. Daarnaast zitten noten boordevol met vezels. Let er natuurlijk wel op dat je kiest voor ongezouten noten en niet voor de cocktailnootjes van Duyvis ;).

2. Griekse yoghurt

In tegenstelling tot normale yoghurt, bevat Griekse yoghurt veel eiwitten en het zit vol met probiotica. Dit laatste zijn bacterieën die ervoor zorgen dat je verteringsstelsel optimaal werkt. Kies het liefst voor een Griekse yoghurt die laag in vetten zit, zoals 2% vet of zelfs 0%. Vind je de smaak dan echt niet meer lekker, kun je ervoor kiezen om er wat honing doorheen te doen, zodat ‘ie net wat zoeter smaakt.

3. Frambozen

Dit heerlijke stukje fruit is een echte vitamine-, vezel-, en mineralenbom! Frambozen bevorderen je spijsvertering en stofwisseling en een goede stofwisseling zorgt ervoor dat je sneller afvalt. Verwerk ze eens in je Griekse yoghurt of een lekkere smoothie.

4. Kaneel

Doordat kaneel veel gezondheidsvoordelen heeft en je het gemakkelijk aan veel eten kunt toevoegen, is het handig om jezelf dit aan te leren. Kaneel beperkt je eetlust en zorgt ervoor dat je minder suiker aan je eten hoeft toe te voegen. Je metabolisme gaat er harder door werken en je cholesterol gehaltes gaan ervan omlaag. Kaneel kun je op elk stuk fruit doen wanneer je deze los eet, of voeg kaneel toe aan bijvoorbeeld je smoothie of bakje Griekse yoghurt. In veel Griekse en Indiase gerechten wordt er ook kaneel gebruikt, wat de smaak ook echt lekker maakt!

5. Bloemkool

Weinig calorieën, maar wel veel vezels. Door de vele manieren waarop je bloemkool kunt bereiden, kun je lekker veel variëren. Gekookte bloemkool eet je vast wel eens, maar heb je je bloemkool weleens gewokt of gegrild? Daarnaast heb je tegenwoordig ook bloemkoolrijst, een pizzabodem van bloemkool en ze worden ook gebruikt als vegetarische wings. Klinkt goed, toch?

Bron: MAN-MAN