Health

Ein-de-lijk een antwoord: is het nou beter om ‘s ochtends of ‘s avonds te sporten?

We vragen het onszelf keer op keer opnieuw af: kun je nou beter ‘s ochtends beginnen met sporten, of ‘s avonds nog even een goeie work out doen? Laten we het nieuws maar direct breken: een concreet antwoord is er niet. Het heeft allebei zo z’n voor- en nadelen. Die lees je hier!

Dit zijn de voordelen van ‘s ochtends en ‘s avonds sporten

Het antwoord op welke tijd sporten gezonder is, is er niet. Wel kun je bepalen welke voor jou beter is, op basis van je doelen! Dit zijn de voordelen van ‘s ochtends en ‘s avonds sporten.

 

Voordelen ‘s ochtends

Als je wilt afvallen is het voor jou ideaal om ‘s ochtends te gaan sporten! Mensen die ‘s ochtends sporten – vooral cardio – hebben namelijk de rest van de dag minder snel honger en zitten sneller vol na een maaltijd. Ook schijnt het dat ‘s ochtends sporten motiverender is om nog nét iets intensiever te gaan. Gemiddeld hou je het sporten ‘s ochtends zo’n 20 mintuten langer vol dan ‘s avonds!

 

Voordelen ‘s avonds

Als je ‘s avonds sport, kan het je helpen om beter te slapen! Dan moet je wel zorgen dat je niet al te laat gaat sporten. Als er ongeveer 3 uur tussen het einde van je work out en het naar bed gaan zit is dit ideaal! Als je vroeg op de avond intensief sport zul je makkelijker in slaap vallen en dieper slapen! Daarnaast heb je ‘s avonds meer kracht, omdat je natuurlijk de hele dag al voedingsstoffen binnenkrijgt en in beweging bent. Als je krachttraining wilt doen, is ‘s avonds dus ideaal daarvoor!

Bron: Women's HealthBeeld: New Girl