Health

Hello killer abs! Deze buikspieroefeningen kan jij óók


Stiekem wil toch iedereen de buikspieren van Romee strijd? Deze beauty heeft nameijk killer abs waar je u tegen zegt. But hey, it’s a new year. Dus, laten we samen aan onze new year’s resolution werken! Voeg deze drie buikspieroefeningen toe aan je home workout en krijg de sixpack van je dromen. 

1. Plank with knee taps

Alright. Planken, dat ken je vast wel toch? Deze oefening tilt de standaard plankoefening naar een nieuw niveau. Voeg de plank with knee taps toe aan je workout en je bent binnen no-time summer ready. Wat je dan moet doen? It’s very easy. Je gaat in de plankhouding staan en tikt per been je knie zachtjes tegen de grond aan. Probeer tijdens het planken je rug netjes recht te houden. Dit doe je door je abs aan te spannen. Laat die sixpack maar komen. 


2. Single-leg hip raises

On to the next one: de single-leg hip raises zijn ideaal voor je buik én billen. Twee vliegen in een klap dus en dat is onwijs chill – al zeggen wij het zelf. Bij deze oefening ga je plat op je rug liggen. Het is de bedoeling dat je je been gestrekt omhoogtilt. Terwijl je de oefening uitvoert moet je er goed opletten dat je je bil én buik aanspant. Til ieder been twintig keer omhoog en herhaal deze oefening drie keer. Hello killer abs and ass.  


3. Standing dubmell twist

De laatste oefening is er eentje die onwijs goed is voor de zijkant van je buikspieren. Yes, let those abs pop. Dus pak je dumbell er maar bij. Deze hoeft niet heel zwaar te zijn, begin met het gewicht waar jij je prettig bij voelt. Heb je geen dumbells in huis? That’s fine. Vul dan een literfles met water en je bent good to go. Pak de dumbell met twee handen vast, strek je armen vooruit en draai je bovenlichaam van links naar rechts. Probeer je onderlichaam zo stil mogelijk te houden. 

Wij helpen je graag een handje om je sportroutine weer lekker op te pakken. Met deze outfits heb jij je motivatie om te gaan sporten zó weer terug.

Bron: FITGIRLSBeeld: iStock