Health

30 Day Leg Challenge

Nu we heerlijk rond paraderen met een hotpants, kijken we net iets kritischer naar onze benen dan in de winter. Gelukkig zijn er een heleboel mogelijkheden om je benen te trainen zonder dat je er een duur sportschool abonnement voor hoeft af te sluiten. Met de 30 Day Leg Challenge van Fitblogger CarlyRowena, train je 30 dagen lang je benen met vier verschillende oefeningen. Doe je mee?

Het enige dat je voor deze challenge nodig hebt is een yogamat (of iets anders waardoor je voeten een klein beetje hoger staan dan de grond) een muur en een kussen. Moet te regelen zijn, toch?

Het is de bedoeling dat je 30 dagen lang precies dezelfde oefeningen doet. In het begin zijn ze waarschijnlijk heel zwaar, als het goed is moet je er na 30 dagen geen moeite meer mee hebben. Goed, wat moet je doen…

1. 15x squatten met je voeten op een kleine verhoging, je kont moet je zo ver laten zakken dat 'ie zo goed als de grond raakt.

2. 15x lunges rechts / 15x lunges links

3. Een wallsquat (zitten tegen de muur) voor 30-50 seconden.

4. Ga zitten, doe een kussen tussen je benen en knijp het kussen drie seconden fijn met je knieën. Ontspan, en duw je knieën dan weer drie seconden naar elkaar toe. Herhaal dit 15x.

Dit is één rep, vervolgens doe je dit nog twee keer!


Bekijk in de video hierboven alle oefeningen en luister naar Carly's uitleg over de challenge.

En omdat we weten dat jij het zwaar gaat krijgen hebben we nog wat opbeurende plaatjes voor je verzameld ;-).

Good luck ladies!!! Wie doet er mee?
Pin je inspiratie op Pinbook