Review: Warm Bodies

-Spoiler Alert- Een paar weken geleden kon je op Girlscene kaartjes winnen voor jou en een vriendin voor de nieuwe film Warm Bodies. Speciaal voor Girlscene en Chicklit werd er een zaal beschikbaar gesteld voor een exclusieve voorpremière. Was je er niet bij, maar ben je wel benieuwd naar deze film? Lees dan snel verder!

De gelukkige winnaressen waren in Het Ketelhuis, bij de Westergasfabriek, uitgenodigd voor de exclusieve voorpremière. De film is vanaf 25 april te zien in de bioscopen. Behoorde jij niet tot de gelukkigen? Dan kun je hier meedoen met een andere winactie, succes!

warm bodies

De hoofdrolspeler R is een zombie. Hij weet niks meer van vroeger en ook zijn naam kan hij zich niet meer herinneren.  Hij denkt alleen dat zijn naam met een R begint. R woont op een verlaten vliegveld samen met honderen andere zombies. Ze kunnen, op een paar grommen na, niet communiceren met elkaar. Het enige wat zij gemeen hebben, is dat ze hongerig zijn.

Tijdens een zoektocht naar mensen om op te eten, eet R Perry op. Perry is het vriendje van de andere hoofdrolspeler, Julie. Doordat R de hersenen van Perry opeet, krijgt hij gevoelens voor Julie. Hierdoor doet hij iets wat zombies normaal gesproken niet doen: hij beschermt haar tegen de andere zombies.  R neemt haar mee naar het vliegveld en brengt haar in veiligheid in een vliegtuig. Julie begrijpt niks van deze situatie en zij is vooral erg bang voor R: wie is deze zombie? En gaat hij haar nog opeten? Na een paar dagen hebben ze een manier ontwikkelt om met elkaar te communiceren en er ontstaat een hechte vriendschap. Uiteraard gaat deze vriendschap niet zonder slag of stoot en het wordt een hele klus om iedereen te overtuigen dat de zombies niet gedood moeten worden. De zombies blijken namelijk hun gevoelens weer terug te krijgen… R en Julie worden uit elkaar gedreven, maar dat betekent niet dat ze niet meer aan elkaar denken. Zijn ze verliefd geworden op elkaar?

Het genre van de film is horror, romantiek en komedie.

Bekijk hier de trailer:

warm bodieswarm bodies

Wat vonden de Girlscene-lezeressen van de film?

Rosa (17) – 'Ik vond het een erg leuke film, maar soms ook wel een beetje eng. Af en toe schrok ik van die zombies. Wat ik ook leuk vond is dat de film grappig is, dat maakt het gelijk een stuk minder spannend. Verder had ik geen happy end verwacht, maar dat was gelukkig wel het geval!'

Vera (17) – 'Ik had net zoals Rosa een soort Romeo en Julia- einde verwacht. Ik dacht namelijk dat één van de hoofdpersonages wel dood zouden gaan. Stiekem wist ik al wel hoe de film verlopen, omdat ik het boek gelezen heb. Die vond ik ook erg leuk! Toen ik hoorde dat mijn favoriete acteur, Nicholas Hoult, in deze film speelt, moest ik deze film gewoon zien! Ik vind het een erg goede acteur.'

warm bodieswarm bodies

Wil jij de film Warm Bodies zien?

Must reads 👀