Zo ziet Petje Pitamientje van de Calvé Pindakaas-reclame er nu uit
Weet je nog, dat schattige jongetje met krulletjes uit de iconische Calvé Pindakaas-reclame? Zijn uitspraak “Ik vind het gewoon lekker” werd legendarisch. Maar hoe gaat het eigenlijk nu met Petje Pitamientje?
Petje Pitamientje
Als je bent opgegroeid in de jaren ’80, herken je hem vast nog: het jongetje met de schattige krullen en die aanstekelijke glimlach uit de Calvé Pindakaas-reclame. Iedereen kende hem als Petje Pitamientje, hét gezicht van een van de meest legendarische reclames ooit. Zijn simpele maar pakkende uitspraak “Ik vind het gewoon lekker” werd razend populair en groeide zelfs uit tot een soort catchphrase die je vandaag de dag nog steeds hoort als mensen over pindakaas praten.
Herinner jij je die nostalgische reclame nog?
Veel mensen vroegen zich af wat er met Petje Pitamientje is gebeurd na zijn succesvolle reclamecarrière. Is hij nog steeds dol op pindakaas of heeft hij zijn hart verloren aan een ander voedingsproduct? We hebben het antwoord voor je!
Waar is Petje Pitamientje gebleven?
Na zijn korte, maar iconische tv-carrière vroegen veel Nederlanders zich af wat er van Petje Pitamientje terecht is gekomen. Is hij nog steeds gek op pindakaas? Of heeft hij zijn hart verloren aan andere voedingstrends? Het antwoord is misschien verrassend: pindakaas speelt nog steeds een rol in zijn leven, maar wél op een veel bewustere manier.
Het jongetje van toen is inmiddels volwassen geworden en heeft een passie ontwikkeld voor gezonde voeding en sport. In plaats van alleen maar pindakaas lepelen, kiest hij nu voor een gevarieerde en uitgebalanceerde levensstijl – dat hopen we tenminste!
Wie was Petje Pitamientje écht?
De echte naam achter het gezicht van Petje Pitamientje is Laurens Bon. Tijdens de opnames van de beroemde commercial was hij pas drieënhalf jaar oud. Omdat hij nog zo jong was, vond Laurens het best lastig om zijn tekstjes te onthouden – maar dat maakte hem juist extra aandoenlijk. “Ik werkte niet echt mee en bleef de tekst elke keer precies verkeerd zeggen. Uiteindelijk hebben ze toegeven aan mijn fratsen en de verspreking gebruikt”, zo vertelde hij een tijdje geleden tijdens een interview met Marketing Tribune. De reclame werd razend populair en stond jarenlang in ieders geheugen gegrift.
Na zijn bekendheid als peuter verdween Laurens een tijdje uit de spotlights. Pas in 2006 zagen we hem terug, opnieuw in een Calvé-reclame ter ere van het 25-jarig bestaan van supermarkt C1000. Daarna koos hij voor een rustiger leven buiten de televisie. Tegenwoordig is Laurens werkzaam als product developer én trotse vader. Als je hem nu tegenkomt, herken je hem waarschijnlijk niet eens meer als dat schattige jongetje met zijn iconische zin.
Lees ook: 58 en nog steeds súper knap: zo ziet Pamela Anderson er nu uit