Lifestyle

Irritaties tijdens het knippen: aan deze 11 dingen ergert jouw kapper zich enorm

kapper-irritaties

Jouw kapper houd je het liefst te vriend, hij of zij is nu eenmaal degene die grotendeels verantwoordelijk is voor hoe jij erbij loopt - want wat is erger dan een bad hair day? Al doen kappers over het algemeen altijd poeslief, ergeren ook zij zich weleens aan hun klanten, misschien ook wel aan jou! Wij zetten hier een aantal dingen op een rijtje die je beter niet bij de kapper kunt zeggen of doen.

Aan deze dingen ergert jouw kapper zich enorm

Wanneer wij naar de kapper gaan, zijn wij niet alleen helemaal ready voor een frisse coupe – wij kijken ook uit naar het gezellige praatje met onze lievelingskappers! Maar achter die vriendelijke glimlach van jouw kapper kan natuurlijk ook heel wat frustratie schuilgaan… Zij is immers ook maar een mens! Zelfs onze favoriete kappers hebben hun pet peeves, die we hier voor jullie op een rijtje zetten.

1. De betweters

Vertel jouw kapster nooit hoe ze haar werk moet doen, dat weet zij best. Ze knipt ongeveer vijftien mensen per dag en heeft jouw advies écht niet meer nodig. Tenzij ze ernaar vraagt, kun je beter jouw wijze lessen voor jezelf houden.

2. Klanten die constant aan het bellen zijn

Eén telefoontje kan gebeuren, maar de hele knipbeurt aan de telefoon geklemd zijn is gewoon vervelend. Daarbovenop komt het feit dat de kapster haar werk zo niet goed kan doen als gewoonlijk! Dus ook voor jouw eigen bestwil, laat die telefoon lekker links liggen.

3. “Alleen de puntjes knippen is toch wel iets goedkoper?”

Of je er nu vijftien centimeter vanaf knipt of alleen de puntjes: jouw kapper is er even lang mee bezig. Omdat elk plukje geknipt moet worden scheelt het niet in tijd en dus ook niet in geld… Niet om een prijsverlaging vragen dus!

4. Onrealistische plaatjes van Pinterest

De coupes op Pinterest zijn inderdaad prachtig, maar check altijd even of het wel haalbaar is. Aziatisch haar is bijvoorbeeld veel stugger en dikker dan Europees haar, daarom staan boblijnen prachtig in Aziatisch haar. Wanneer jij met een plaatje van Pinterest aankomt dat totaal niet jouw ‘haarsoort’ is, schiet jouw kapper vanbinnen behoorlijk in de stress. Wees daarom realistisch!

5. Onhaalbare verwachtingen

In één beurt van bruin haar naar witblond? Vergeet het maar. Sommige kleuringen hebben meerdere behandelingen nodig om het gewenste resultaat te behalen. Mensen die ontevreden de deur uitgaan, omdat ze niet binnen één behandeling asblond zijn kunnen het humeur van de kapper flink omgooien.

6. “Je kan altijd nog kapster worden”

De meeste meiden kiezen voor het kappersvak omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze het vakkenvullen zat werden. Deze opmerking schiet vaak in het verkeerde keelgat bij kapsters – en terecht! Houd deze opmerking dan ook zeker voor jezelf.

7. Klanten die vragen welke goedkope producten het beste zijn

“Ik gebruik vaak die €2,- haarlak alleen blijft mijn haar nooit zitten. Die jij verkoopt, werkt goed, maar vind ik te duur. Welke is nog meer heel goed?” Deze opmerking is begrijpelijk, maar je zet de kapster hiermee voor het blok. Als zij goedkope producten aanraadt, is ze een dief van haar eigen portemonnee.

8. “Ik wil er ’s ochtends niets aan hoeven doen”

Van deze opmerking krijgen kappers echt hartpijn, want niets aan het haar doen? Dan is de enige optie een staart. Mooie boblijnen worden elke ochtend geföhnd, in een mooie bos krullen zit een uur werk en steil haar wordt iedere dag gepolijst: mooi haar kost nu eenmaal veel tijd. Er bestaat geen kapsel waar je niets aan hoeft te doen, helaas.

9. “Gaat het wel goed met de kleur? Valt mijn haar er niet af?”

De kapster weet echt wel wat ze doet. Ze verft meerdere mensen per dag en er is nog nooit haar afgevallen. Een beetje vertrouwen wordt dan ook zeker op prijs gesteld!

10. Klanten die je aankijken tijdens het wassen

Het zijn vooral de mannen die dit doen, maar toch. Je hangt als kapster boven iemands hoofd om het haar te wassen en vervolgens word je aangestaard door twee grote ogen, op zijn zachtst gezegd nogal creepy

11. Klanten die ineens van plannen veranderen

Klanten die aan de telefoon een afspraak maken voor alleen knippen en op de dag zelf vertellen dat ze ook nog highlights willen. Zoiets weten ze toch liever van tevoren, aangezien het minstens een uur langer werk is…

De bovenstaande dingen zijn natuurlijk een uitzondering op de regel. De meeste klanten zijn hartstikke gezellig en de meeste kappers doen hun werk met plezier. Soms komt er alleen één van deze gevallen voorbij en moet jouw kapper even tot tien tellen… Begrijpelijk!

Benieuwd naar het ultieme haarproduct die kappers zelf aanbevelen? Kappers zijn helemaal fan van dit virale haarproduct!

Beeld: Legally Blonde