Uh oh: Netflix-film met Ed Westwick krijgt mega slechte recensies

ed-westwick-deep-fear-netflix

We hebben geweldig nieuws: Ed Westwick, beter bekend als de enige echte Chuck Bass uit Gossip Girl, heeft een nieuwe film waarin hij de hoofdrol speelt. Natuurlijk waren we dolenthousiast om hem weer op het grote scherm te zien schitteren. Maar helaas, de recensies zijn niet zo lovend als we hadden gehoopt.

Ed Westwick

Laten we heel eerlijk zijn, Ed Westwick is gewoonweg adembenemend knap. Vanaf het moment dat hij als de mysterieuze en charismatische Chuck Bass op het scherm verscheen in Gossip Girl, wisten we dat we een crush hadden. Met zijn weelderige donkere lokken, intense donkere ogen en die oh-zo-verleidelijke glimlach, is Ed een ware heartthrob. Zijn stoere en enigszins ondeugende uitstraling maakt hem des te meer aantrekkelijk. Het is dan ook geen verrassing dat we op het puntje van onze stoelen zaten toen we hoorden dat hij de hoofdrol speelde in een nieuwe film.

Onze verwachtingen waren hooggespannen en we hoopten dat Ed ons opnieuw zou betoveren met zijn onweerstaanbare charme en acteertalent. Zelfs als de recensies niet zo enthousiast zijn als we hadden gehoopt, kunnen we niet ontkennen dat Ed een absoluut oogverblindende aanwezigheid op het scherm is.

Deep Fear (2023)

In deze film speelt Madalina Ghenea de rol van Naomi, een ervaren zeilster die naar het Caribisch gebied reist om haar vriend Jackson, gespeeld door de knappe Ed Westwick, te bezoeken. Maar al snel neemt het verhaal een angstaanjagende wending. Naomi ziet een noodsignaal van een zinkend schip en besluit de bemanning te helpen. Maar wat ze niet kon vermoeden, is dat deze mannen zich bezighouden met duistere praktijken en handelen in verboden middelen.

De spanning en de gevaarlijke situaties nemen toe wanneer Naomi gedwongen wordt om naar het wrak te gaan en de lading op te duiken. Alsof dat nog niet genoeg is, wordt ze ook nog eens omringd door mensetende witte haaien, die worden aangetrokken door de lichamen in het wrak. Talk about intense!

Watch on YouTube

Niet zo best

Ondanks dat de Hollywood-hunk Ed Westwick de hoofdrol vertolkt en zijn aanwezigheid alleen al genoeg is om wereldwijd bovenaan de Netflix-lijsten te staan, lijkt de film niet aan de verwachtingen te voldoen. En als we de beoordelingen mogen geloven, is de hype rondom de film meer te danken aan de populariteit van de acteur dan aan de daadwerkelijke kwaliteit ervan.

Op Rotten Tomatoes krijgt Deep Fear een Audience Score van een teleurstellende 12%. Daarnaast geven de kenners van IMDb de film slechts 4.6/10 sterren, wat weinig positiefs voorspelt voor de kwaliteit van de film.

Maar laten we eens kijken naar wat Netflix-kijkers te zeggen hebben over deze film. Op sociale media worden de slechte reviews gedeeld en de kritiek is niet mals. Een gebruiker deelde zijn teleurstelling met de woorden: “Gisteravond Deep Fear gekeken, nog nooit zo’n verschrikkelijke haaienhorrorfilm gezien. Het gaat niet eens over een haai, het gaat over drugs verkrijgen uit een gezonken schip door een vrouw in een oversized rode beha.” Een andere gebruiker noemde Deep Fear zelfs “misschien wel de slechtste film op Netflix”. Oof.

Beeld: Deep Fear (2023)