Lifestyle

Gapend achter je bureau? Met deze 8 tips niet meer!

Weer een lange dag achter je bureau. Of het nou komt omdat je op kantoor werkt of omdat je moet blokken voor een proefwerk, iedereen heeft weleens moeite om wakker te blijven. Zelfs wij op de redactie hebben daar soms last van ;-)! Maar met deze 8 tips blijf je een goede concentratie houden en vliegt de dag voorbij.

1. Eet een klein stukje chocola
Kijk dit is een tip waar wij vaak gebruik van maken! Chocola zorgt er niet alleen voor dat je er blij van wordt, het eten helpt ook voor een energie boost. Wanneer je dus bijna in slaap valt, eet dan een klein stukje (donkere) chocola.

chocola vermoeid

2. Drink twee glazen koud water
Je hoeft niet gelijk twee gigantische glazen te drinken (anders blijf je heen-en-weer lopen naar de wc), kleine kopjes zijn ook prima. Waarom is water drinken goed als je moe bent? Je kan namelijk een beetje uitgedroogd zijn. Vaak heb je dat niet eens door, je voelt je gewoon sloom en denkt niet meteen aan vochttekort. Belangrijk dus om goed te drinken.

water drinken

3. Tekeningetjes maken
Je zit gapend achter je bureau en je hebt moeite om je concentratie te bewaren terwijl je een belangrijk telefoongesprek hebt. Dan is dit een goede tip. Pak een stuk papier en een pen en teken allemaal dingen. Hartjes, regenbogen, cirkels, sterretjes; alles wat in je opkomt. Er wordt gezegd dat tekenen ervoor zorgt dat je een betere focus krijgt. En, wanneer je bezig bent denk je minder snel aan slapen.

tekeningen maken

4. Vitamine C
Iets eten met veel vitamine C zorgt er ook voor dat je wakker blijft. Schil een sinaasappel of drink een groot  glas limonade, als je maar wat vitamine C binnenkrijgt.

vitamine c


5. Ga op de grond liggen (ja, op kantoor!) en stretch!
Een simpele manier om je ledematen te stretchen zie je op de volgende afbeelding. Deze houding zorgt ervoor dat er energie loskomt wat tussen je nieren zit.

stretch vermoeid

6. Ga naar buiten
De hele dag binnen zitten is niet goed voor de concentratie. Probeer per dag minstens 30 minuten naar buiten te gaan. Even de hond uitlaten of een brief op de post doen zorgt  ervoor dat je een opkikker krijgt.

buiten wandelen

7. Geef je ogen rust
De hele dag naar een computerscherm staren, vergt veel inspanning van je ogen. Niet gek dat je na een paar uur je slaperig voelt. Daarom is het goed om af en toe even weg te kijken van het scherm. Zo geef je je ogen wat rust. Een handige tip: leg de binnenkant van je handen op je ogen en laat ze even rusten.

in slaap vallen

8. Verander van taak
Klinkt logisch dat eentonig werk ervoor zorgt dat je moe wordt. Probeer leuke taken te bewaren voor momenten dat jij weet dat je een beetje moe bent. Dit houdt je wakker. Of verander van taak wanneer je voelt dat je ogen beginnen dicht te vallen.

studeren is
 

Wat doe jij om fit te blijven achter je bureau?

Bron: glamour.com, lijvcard.com
Bron beeld: wehearit.com

Laat je inspireren in Pinbook

LOVE dit artikel
45 meiden hebben deze blog geloved