3 workouts voor de perfecte peachy bum

Health door mischa

Met de sneeuwstorm op komst voelt de #hotgirlsummer2.0 nog ver weg, waar in de realiteit de maand april toch morgen echt alweer gaat beginnen. Gelukkig voor ons hebben wij door de vele lockdowns helemaal het thuissporten uitgevonden om zo toch nog optijd ready te zijn voor aankomende zomer. We hebben op Girlscene wel vaker tips voor home-workouts gedeeld, maar vandaag gaan we ons focussen op het achterwerk! Want hoe krijg je nou die perfect shaped peach?

Ronde perziken

Moet jij ook weer zo vaak naar kantoor? Dan kan het zijn dat de spieren in je achterste heel zwak worden. This is not gonna happen! Met de volgende oefeningen kom jij weer helemaal in shape! Voor alle workouts geldt: voer de oefeningen 1 minuut uit, neem 15 seconde rust en doe de set in totaal 3x opnieuw. Let it burn!

1. Donkey kicks

De welbekende 'donkey kicks'. Deze oefening is heel makkelijk uit te voeren, dus doe gelijk lekker mee! Ga op je handen en knieën zitten. En zorg dat je een rechte houding aanneemt (handen recht onder je schouders, girls!). Schop één been naar achteren, en houdt je knie gebogen. Ga dan terug naar de basis positie en herhaal de oefening met je andere been. Belangrijk bij deze oefening is dat je je rug recht houdt en dat je knie een hoek maakt van 90 graden. Zeg maar 'hallo' tegen die buttcheeks!

2. Bulgarian split squat

Deze ga je écht wel voelen hoor! Dit is een variant van de normale squat, alleen dan nog efficiënter! Ga op één been staan en zet je andere been op een verhoging (bankje/bed/stoel; you name it!). Vervolgens buig je je voorste knie zo diep mogelijk, totdat je achterste knie bijna de grond raakt. Probeer dit 10x te doen om vervolgens de oefening te herhalen met je andere been. I know, deze is pittig! 

3. Glute bridge

Last, but not least: de 'glute bridge'. De oefening gaat als volgt: Ga plat op je rug liggen, met je armen langs je lichaam. Zet dan je voeten op de grond en buig je knieën. Span vervolgens je buik en je billen aan en duw je lichaam naar boven. Laat daarna je bips weer zakken naar de grond; maar probeer de grond niet aan te raken! Herhaal deze oefening zo vaak als je kan voor de meest intense burn! 

Die summer proof booty wordt op deze manier a piece of (peachy) cake! 

Lees ook: Annoying: zo kom je van die puistjes op je billen af