Lifestyle

Dit is de beste manier om snel in slaap te vallen

1

Je hebt al duizend schaapjes geteld, liters warme melk gedronken en nog val je niet snel in slaap... Ook zo herkenbaar? Heel veel mensen hebben regelmatig last van slaapproblemen en liggen 's avonds urenlang te woelen in bed. Heel vervelend, want de volgende ochtend ben je niet je bed uit te krijgen en loop je als een zombie rond. Wil je vanavond binnen één minuut in slaap vallen? Hieronder delen we de beste manier om snel in slaap te vallen. 

Er zijn genoeg manieren om sneller in slaap te vallen. Zo is het bijvoorbeeld al heel slim om 's avonds geen televisie te kijken, je telefoon weg te leggen en bijvoorbeeld een boek te lezen. Een workout later op de dag is ook een handige truck om sneller in dromenland te belanden. Deze lichte workout oefeningen zijn bijvoorbeeld heel goed voor het slapen. Werken deze tips bij jou niet? Probeer dan eens de volgende manier om sneller in slaap te vallen, want heel veel mensen zweren hierbij. 

Lees ook: Doe de slaap workout en val vanavond beter in slaap

slaapprobleem tips slaaptechniek
4-7-8 slaaptechniek
Deze speciale ademhalingstechniek moet ervoor zorgen dat je binnen één minuut heerlijk ligt te slapen. Daarnaast werkt de oefening ook heel goed als je last hebt van stress. Mocht je dus een keer niet goed in je fel zitten, volg dan ook deze stappen van de 4-7-8 slaaptechniek. 

♥ Ga allereerst lekker in je bed liggen of zoek een rustig plekje in huis om de oefening uit te voeren.

♥ Plaats het puntje van je tong tijdens de hele oefening tegen de achterkant van je bovenste tanden. 

♥ Adem vervolgens vier seconden in door je neus en laat je mond dicht. Nu is het de bedoeling dat je zeven seconden je adem inhoudt. 

♥ Na deze zeven seconden adem je uit door je mond en maak een 'ssshhhhhh' geluid. 

♥ Nu moet je bovenstaande stappen minstens vier keer herhalen en voor je het weet lig je heerlijk te slapen of voel jij je weer iets rustiger. 

Probeer ook één van deze tips. Heb je echt alles al geprobeerd, maar nog steeds last van slaapproblemen? Dan is het slim om advies te vragen aan je huisarts. 

Bron: Popsugar | Beeld: iStock

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved

Plaats een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook

1 reactie

  • 6 maanden geleden Anna B.

    Na 7 seconden je adem vast houden *adem je 8 seconden lang uit.

  1. 1