Lifestyle

7 herkenbare struggles als je hangry bent

Het is alweer een tijdje geleden dat je voor het laatst hebt gegeten. Je hoort je maag knorren, je interesse neemt af, en je wordt vooral extreem chagrijnig. Als je deze symptomen hebt ben je officieel hangry. Ook voor ons heeft hangry zijn zo zijn nadelen, we hebben er 7 voor je op een rijtje gezet.

1. Je begint onnodige ruzies over kleine dingen

We snappen allemaal dat dit eigenlijk overbodig is, maar als er op dat moment geen eten in de buurt is moeten we toch ergens onze frustratie kwijt. Je herinnert je die ene keer dat je vriend de telefoon niet op nam én niet reageerde op je appjes. Uiteindelijk gaat de ruzie niet eens over het negeren van de appjes, maar over alles wat er die dag is gebeurd wat je tegen zat. Waarom loopt je kat je altijd voor de voeten als je net uit bed komt? Waarom gaat je winged eyeliner nooit in één keer goed? Argh, het is allemaal zijn schuld!

2. Het uur voor de lunch gaat verschrikkelijk langzaam
Je zit achter je bureau, wachtend op de lunchpauze. Het voelt alsof je tien jaar geleden voor het laatst hebt gegeten. Dit is het ergste uur van de dag, je zit op het randje van exploderen om uit te barsten in een woedeaanval. Als iemand in dat uur iets tegen je zegt gaat het mis...

3. Je pakt wat te snacken terwijl je wacht tot je eten klaar is
Eten maken is hartstikke vervelend, want het duurt zó lang. Om iedereen de emotionele uitbarsting te besparen pak je alvast een snack voordat je maaltijd klaar is. Daar zijn voorgerechtjes, borrelhapjes en ehh Doritos toch voor?

4. Een dieet zit er niet in
Nóg minder eten? Je maakt een grapje toch? Voor iemand die altijd eet is het onmogelijk om je zoiets voor te stellen. De zomertijd is altijd een ramp, wanneer iedereen zich zorgen maakt over een summer body, maak jij je zorgen over wat je als lunch moet nemen. Overal op Instagram afvaltips tegenkomen vind jij maar niks. Yay voor de herfst en winter.

5. Wachten op een tafel in een restaurant is niks voor jou
Als je honger hebt is het een serieuze zaak om zo snel mogelijk eten te scoren. Een wachtrij bij een restaurant helpt je hier zeker niet bij. Je telt het aantal mensen voor jou in de rij en probeert stiekem voor te dringen. Was je nou maar naar huis gegaan om online eten te bestellen (wat waarschijnlijk nog langer duurt).

6. Wachten op je eten
Je hebt eindelijk een plekje kunnen scoren in het restaurant  en nu is het afwachten. De eerste ober komt met twee borden jouw kant opgelopen, maar loopt langs je tafel, door naar de tafel achter je. Met elke minuut word je chagrijniger, maar je houdt jezelf nog in bedwang. Een heerlijke geur van pizza komt je tegemoet en alweer loopt de ober langs je heen. Dit meen je niet. Tijdens je woede-uitbarsting staat er ineens een pizza voor je neus. Oeps! Je hebt geen tijd om je te verontschuldigen, aanvallen!

7. Excuses aanbieden voor je uitbarsting
Nadat je eindelijk hebt gegeten en je de donderwolken boven je hoofd voelt wegtrekken lukt het je weer om dingen van de positieve kant te bekijken. Dit betekent dat je ook een beetje damage control moet doen. Het 'het spijt me wat ik zei toen ik honger had'-berichtje. Je weet hoe chagrijnig we kunnen zijn als we honger hebben, toch? 'Je weet dat ik het niet meende toen ik zei dat je een vervelend hoofd hebt om naar te kijken'.

Dit zijn een paar van de struggles die elk hangry persoon ervaart, maar laten we nou eens eerlijk zijn. Iedereen is op z’n best met een volle maag. Dit is beter voor zowel jou als de mensen om je heen, dus keep snacking ladies.

Heeft dit artikel je hongerig gemaakt? Check dan snel dit artikel over hoe je de beste nacho's ooit maakt.

Bron: Metro.co.uk, Cosmopolian.com, Fit.nl | Beeld: Unsplash

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved

Plaats als eerste een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook