Lifestyle

9 tips om de tofste 'surprise party' voor je vriendin te organiseren

Word je bff deze maand eindelijk 16 of komt ze na maanden terug van haar buitenlandse stage? Dan is het tijd voor een surprise party! Een surprise party heeft alleen wel wat voorbereiding nodig. Wie doet de muziek? Wie mogen er wel en niet op haar feest komen? En wie helpen er mee met het organiseren? Er mogen natuurlijk geen dingen ontbreken bij je surprise party. Daarom hebben wij voor jullie alles op een rij gezet om de tofste surprise party te organiseren.surprise party organiseren
1. Kies een budget

Een feest organiseren kan heel duur worden. Alcoholische dranken zijn sowieso erg duur. Als je helemaal uit wilt pakken met de decoraties, kost het je ook veel geld. Stel een maximum budget in en organiseer het met meerdere mensen zodat je de kosten verdeeld.

2. Wie nodig je uit?
Wie zijn haar beste vriendinnen en aan wie heeft ze echt een hekel? Het zou geen leuke verrassing als haar bff niet is uitgenodigd of als ze haar vijand ziet wanneer je binnenkomt. 

via GIPHY

3. Waar vier je het?
Het leukste is om een surprise party bij haar thuis te geven. Wanneer zij dan thuis komt is, staat er gewoon een feest klaar! Maar dit moet je dan wel van tevoren even overleggen met haar ouders. Lukt het niet om het feest bij iemand thuis te geven, dan kan je vaak ook makkelijk een zaaltje huren. Bel even rond in je omgeving. Vaak verhuren sportverenigingen de kantine voor zulk soort feestjes. 


via GIPHY

4. Wanneer vier je het?
Komt je vriendin 's middags al thuis? Zorg dan dat je haar even bezig houdt door bijvoorbeeld in de stad te gaan eten. Thuis kan dan het feest worden opgebouwd. Houd contact met de organisatoren thuis en wanneer ze ready zijn is het tijd om haar mee te nemen naar huis. Begin ook vroeg van tevoren al te plannen zodat iedereen ook kan op de dag van het feest.

5. Muziek
Ga je zelf continue naar je telefoon toe lopen of ken je iemand in de buurt die wel een avondje dj wilt zijn? Heeft je vriendin nog speciale nummers die écht gedraaid moeten worden? 'All the single ladies' bijvoorbeeld. ;-) Als je zelf de muziek doet, maak dan van tevoren een hele lange afspeellijst om te voorkomen dat je uren staat te zoeken naar leuke nummers. Vraag of iemand een goede muziekinstallatie of speakers heeft en deze mee wilt nemen.

6. Hapjes en drankjes
Lekkere snacks maken is niet zo heel moeilijk. Je moet van tevoren wel even in de keuken staan, maar het scheelt je een hoop geld. Dat kan je veel beter uitgeven aan andere leuke decoraties voor het feest, toch? Vraag de genodigden om allemaal een lekkere snack mee te nemen. 


via GIPHY

7. Decoraties
Bij een feest horen natuurlijk ook slingers en ballonnen. Het is ook heel leuk om een soort foto muur te maken. Met cijfer ballonnen en slingers op de achtergrond worden de foto's helemaal Insta proof

Tip: Zorg dat er een polaroid aanwezig is. Het gave feest moet natuurlijk wel vast gelegd worden. 

surprise party organiseren
8. Het plan
Een surprise party organiseren is een hele klus. Je moet met veel verschillende dingen rekening houden en het zou zonde zijn als het feest helemaal verkeerd loopt. Bedenk hoe je je vriendin naar het feest toe gaat lokken. Zorg ook dat niemand zijn mond voorbij praat tegen haar. Een leugentje over waar je bent kan die dag even niks kwaad. 

via GIPHY

9. Schoonmaken
Na een feest moet er natuurlijk ook schoongemaakt worden. Al helemaal als je het in haar huis organiseert. Je kan het niet maken om een feest voor je bff te organiseren en haar de volgende dag haar hele huis te laten dweilen. Bedenk alvast wanneer en met wie je het huis (of zaal) gaat schoonmaken.

Bron: lotuswritings.nl, bydagmarvalerie.nl | Beeld: iStock

 

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved