Health

Workouts die je kan doen tijdens het Netflix kijken

De hele dag ren je heen en weer tussen werk, school en andere verplichtingen. Wanneer je eenmaal thuis bent wil je natuurlijk het liefst gelijk neerploffen op de bank. Netflix en chill is niet voor niks uitgevonden! Maar ja, sporten moet eigenlijk ook nog gebeuren... Daarom heeft Girlscene speciaal voor jou workouts opgezocht die je kan doen tijdens het kijken van je favoriete series.

Zelfs terwijl je Netflix en chill doet, is sporten mogelijk. Zeker met deze super makkelijke workouts waar je niet eens de bank voor af hoeft te komen. 

Armen
Deze workout is niet alleen super goed voor je armspieren, maar ook voor je schouders! Je maakt met deze oefeningen je armen een stuk sterker en je gewrichten helemaal los. Een echte win-win dus. 
Strek beide armen tegelijk uit, recht van je lichaam af. Maak vervolgens met de klok mee een cirkelende beweging. Je houdt hierbij je armen nog steeds recht en maakt de draaiende beweging alleen met de spieren van je schouders. Maak dertig rondjes met de klok mee en daarna dertig rondjes tegen de klok in. Herhaal dit drie keer voor optimaal effect. 
Extra:
Heb je last van spanning en stijve spieren in je nek en schouders? Dan kan je voor en na de workout deze het beste even los maken. Dit doe je door op het ritme van je ademhaling een aantal keren alle spieren in je nek, schouders en armen te spannen en weer los te laten. 


Benen
Voor de benen hebben we twee workouts gevonden. De eerste is eigenlijk hetzelfde als de arm cirkel oefening. Dit keer draai je alleen niet dertig rondjes met allebei je armen tegelijk, maar met één been per keer. Je traint hierbij zowel je beenspieren als de spieren in je billen en een aantal van de lagere buik en rug spieren. 
De tweede oefening richt zich een stuk meer op de buikspieren (kom maar op met die abs!). Dit keer gebruik je wel allebei je benen tegelijk. Sterker nog: je zorgt ervoor dat ze praktisch één worden. Je gaat ze een aantal keer acht tellen voor je uit in de lucht houden. Let wel op dat je ademhaling tijdens deze oefening diep en gelijk blijft. 

Bekken
Ja, ook je bekkenspieren kan je trainen. Het is zelfs de makkelijkste oefening in dit rijtje. Alles dat je hoeft te doen is je bekkenspieren spannen voor vijf tellen en dan weer los laten. Herhaal dit een paar keer en je bent klaar. Maar hoe span je je bekkenspieren? Door te doen alsof je heel nodig naar de wc moet. Span al die spieren die je gebruikt als je je plas moet ophouden en houd dit even vast. 

Zo, met deze oefeningen ben je straks helemaal klaar voor de zomervakantie en die geweldige bikini! 

Ben je de motivatie om te sporten even totaal verloren? Zet dan een actiefilm of serie op met van die super knappe personages die helemaal zijn afgetraind. Niet dat je zo ver hoeft te komen, maar het geeft je wel motivatie om in ieder geval weer helemaal fit te worden.

Lees ook:

Bron | Beeld: iStock

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved