Oh no! Van dit Instagram Stories nieuws word je echt niet blij

Lifestyle door Emma

Heel eerlijk: we moesten een beetje wennen toen Instagram Stories werd geïntroduceerd. We hadden al Snapchat, en toen moesten we de Stories ineens óók bekijken! Inmiddels vinden we het juist heel leuk, zo kun je alle verhalen van vrienden, celebs en bloggers in een keer bekijken. Maar die pret gaat er een beetje vanaf, want Instagram Stories komt met een vervelende verandering... 

Instagram Stories heeft nu 150 miljoen dagelijkse gebruikers en daar ziet Mark Zuckerberg (eigenaar van Facebook en Instagram) wel brood in. Vanaf nu gaat Instagram Stories advertenties in de Stories tonen...

De reclame komt in de vorm van een foto of video. De foto blijft maximaal vijf seconden staan, video's worden maximaal vijftien seconden getoond. Veel gebruikers zijn hier niet blij mee, het is tenslotte best storend als je ineens naar reclame moet kijken terwijl je wilde zien wat je favoriete blogger aan het doen is. 

Voor merken is het dan wel weer heel interessant. De eerste adverteerders zijn grote namen als Nike, Netflix, Maybelline New York en Airbnb. Hiermee kunnen ze de bekendheid van hun merk en diensten vergroten. 

Lees ook: 

Beeld: iStock | Bron