Beauty

Urban Decay ligt zwaar onder vuur door deze smakeloze campagne

17

Urban Decay is voor veel mensen één van hun favoriete make-up merken en wij begrijpen helemaal waarom. De pigmentatie van hun oogschaduws zijn top - om over de kleurselectie maar te zwijgen want OMG -, hun concealers zijn BOMB en de lipsticks gebruiken we maar al te graag. Maar de volgende campagne valt niet in goede aarde bij fans...

We hadden gehoopt dat het nooit zou gebeuren, maar Urban Decay heeft de plank misgeslagen met hun nieuwste campagne waardoor het merk even onder vuur lag. Onlangs plaatste het merk een tweet om hun nieuwste eyeliners te promoten en hoewel het product er as usual goed uitziet, is de tekst die erbij staat misplaatst volgens fans.

Je zou in eerste instantie niet denken dat swatches op de pols van een model veel stof zou doen opwaaien, maar de UD fans op Twitter vonden het niet gepast. Dat ligt overigens niet aan de kaarsrechte en mega precieze swatches. Het is namelijk het bijschrift dat volgens veel fans niet door de beugel kan. 'Ready for some razor sharp swatches, UD'ers?' zorgt namelijk voor flink wat verontwaardiging, omdat het volgens sommigen lijkt dat Urban Decay hiermee het snijden in polsen promoot.

Vlijmscherpe swatches en een foto van strepen op een pols ligt gevoelig, terwijl andere mensen beweren dat het normaal is om swatches op de pols te maken. De kampen zijn dus verdeeld, maar gelukkig was Urban Decay er snel bij en zei dat het niet hun bedoeling is om zelfpijniging te promoten. De post is vervolgens snel verwijderd, dus hopelijk kan iedereen UD deze fout vergeven!

Lees ook:

Bron

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved

Plaats een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook

17 reacties

  • 3 jaar geleden Selene

    ze moesten beter weten. een foto van swatches op een pols, oke maar zet er dan niet onder razer sharp.

  • 3 jaar geleden PanicInTheArcticNeighbourhood

    Ik snap dat sommige mensen dit als vervelend kunnen ervaren en dat het wat gevoelig is, maar dat is wel de normale plek voor make-up swatches en omdat ze willen laten zien dat de lijntjes die je ermee kunt zetten enorm precies zijn, gebruikten ze 'razor sharp'. Maar ze hadden zelf ook wel kunnen bedenken wat voor reacties dit op zou leveren...

  • 3 jaar geleden LiilPie

    Mensen worden snel boos tegenwoordig

  • 3 jaar geleden ---

    Dit is waarschijnlijk per ongeluk gegaan, gewoon snel een slogan bedacht en getweet...

  • 3 jaar geleden Aesthetics

    Ik vind het ook wel smakeloos, maar dan vooral door die "Razor Sharp" er bij te zetten, zonder dat was het prima. Nu is het duidelijk een verwijzing naar zelfmutilatie.

  • 3 jaar geleden EDM❤️

    Mensen doen tegenwoordig echt moeilijk om bijna alles. Bij make up is dit toch gewoon normaal??

  • 3 jaar geleden Coaties

    De swatches op de pols zijn gewoon heel normaal en iedere beauty guru weet dat dat de plek is om swatches uit te voeren. Het is meer de tekst die zij erbij geplaatst hebben die verontwaardiging kan oproepen en dat vind ik dan weer jammer van ze.

    @Krapjelapje. Onzin. Het is gewoon niet netjes tegenover de mensen die moeite hebben met hun leven en daarom in zichzelf snijden. Is gewoon marketing en puur geld verdienen dit, hersen- en harteloze mensen zijn het daar.

  • 3 jaar geleden misspositivo

    Wat een gejank weer.... Oké superhandig is het niet nee. Maar het is idd maar waar je je druk over maakt.

  • 3 jaar geleden Peace.

    Wat @Kraplapje zegt. Het is maar waar je je druk om maakt.

  • 3 jaar geleden Kraplapje

    Tegenwoordig wordt ook overal om gejankt.

  • 3 jaar geleden Claudia

    wat kopjechino zegt. Alles wat ze doen wordt over na gedacht, en wie weet was het ook wel de bedoeling van UD. Zelf vindt ik het plaatje niet verkeerd maar vindt ik ook de tekst ongepast. Maar ja, we kunnen overal om lopen zeiken zo.

  • 3 jaar geleden PrettyPrincess

    @SneeuwWitjee totdat je zelf met je armen vol littekens loopt...

  • 3 jaar geleden mien.vitae

    Ik vind dat mensen tegenwoordig veels te gevoelig zijn voor ALLES! Stelletje mietjes overal :/

  • 3 jaar geleden Kopjechino

    Ik weet bijna 100% zeker dat ze het bewust hebben gedaan als publicatiestunt. Ik denk dat degene die dat bedacht wel promotie krijgt want het is wel gelukt. Smakeloos, maar succesvol want iedereen heeft het er nu over.

  • 3 jaar geleden Lechuza

    Ik vind het ook goed dat ze het hebben verwijderd, het lijkt er namelijk aardig veel op, ook al was dat misschien niet de bedoeling.

  • 3 jaar geleden LovaticForever15

    Goed dat ze het hebben verwijderd. Het lijkt idd net of zo dat promoten zo, maar door die foto ziet het er ook al uit alsof ze zichzelf hebben beschadigd ( als je niet op de kleuren let, maar het plaatje in het algemeen)

    Maarja iedereen maakt fouten, hopelijk doen ze niet weer zoiets.

  • 3 jaar geleden Summerlover

    'Dat het nu hun bedoeling is om zelfpijniging te promoten'?

    Girlscene lezen jullie eigenlijk je eigen artikelen wel eens na?

  1. 1