News

Curvy meisje poseert in campagne zonder Photoshop

Als je een tijdschrift openslaat dan zie je veelal slanke lichamen. Modemerken kiezen vaak voor modellen met een klein maatje, maar er zijn ook uitzonderingen. Een Amerikaans merk lapt alle ‘moderegels’ aan zijn laars en kiest voor curvy model Barbie Ferreira als gezicht voor een nieuwe campagne. En niks wordt bewerkt met Photoshop!

Kun je het merk nog herinneren dat is gestopt met Photoshop? Het merk American Eagle Outfitters bewerkt tot op de dag van vandaag nog steeds geen foto’s voor hun lingerielijn Aerie. Ze zijn niet alleen de voorlopers op modecampagnes zonder Photoshop, maar kiezen ook voor modellen met verschillende maten. De nieuwste Aerie-ster? Het plussize model Barbie Ferreira. 

“We hebben Barbie uitgekozen omdat ze niets te verbergen heeft. Ze is sterk en prachtig. Barbie omarmt zichzelf en dat is precies wat wij met Aerie Real willen uitdragen”, zegt Jen Foyle, directeur van American Eagle Outfitters. Barbie heeft een ander lichaam dan de meeste modellen hebben, maar dat maakt haar niet minder prachtig. 

Barbie zit ondanks de harde modellenwereld goed in haar vel en heeft er geen problemen mee om haar lichaam te tonen in een lingeriecampagne. “Ik vind het belangrijk dat de foto’s niet worden bewerkt”, zegt Barbie in het promofilmpje. “Dit is hoe mijn lichaam is, zonder dat iemand zegt hoe mijn lichaam eruit zou moeten zien”. 

Watch on YouTube

Ben jij blij met deze campagne?

Bron
Beeld: YouTube

Must reads 👀