Health

Deze 3 fouten maak jij op de loopband

De een rent liever buiten door het bos of het park, de ander rent liever op een loopband in de sportschool. Heb jij een abonnement bij de sportschool en sta je regelmatig op de loopband? Grote kans dat jij deze 3 dingen verkeerd doet. Girlscene legt in dit artikel uit wat je hieraan kunt doen zodat jij het meeste uit je workout haalt!

1. Je houdt de hendels vast
Houd jij de hendels altijd vast als je op de loopband traint? Probeer ze voortaan los te laten. Je houdt de hendels waarschijnlijk vast voor meer steun en stiekem is de workout iets minder zwaar, dus kun je het langer volhouden op de loopband. Als je vasthoudt aan de hendels, leunt je lichaam iets naar voren. Hier kun je pijn en kramp van krijgen in je schouders. Hierdoor kan er minder bloed naar je hoofd stromen en hiervan krijg je een licht gevoel in je hoofd na de workout.

Als je de hele tijd vasthoud aan de hendels dan verbrand je minder calorieën dan verwacht. Door juist je armen te bewegen tijdens het rennen is je lichaam nog meer in beweging, waardoor je dus meer verbrandt. Zo kun je het meeste uit je workout halen! 


2. Je loopt op het achterste deel van de loopband
Je kunt keihard vallen als je niet goed oplet waar je loopt. Zit jij op je mobiel te spelen tijdens het rennen op de loopband? Je let hierdoor minder goed op en kun je zomaar te ver achterop de band raken. We snappen dat rennen niet het allerleukste is wat er is en dat je jouw mobiel erbij pakt om te appen of muziek te luisteren, maar wees voorzichtig! Je kunt hier een aantal dingen aan doen. Je kunt je mobiel met muziek in je broek (of sportbeha) doen tijdens je workout. Zet een playlist aan en zo heb jij je handen vrij. Er bestaan ook speciale zakjes waar je je mobiel in kunt doen. Deze zakjes bevestig je aan je bovenarm. Muziek luisteren tijdens een workout is zeker aan te raden, maar zorg dat je je handen vrij hebt en op de band let. Voor je het weet verplaats je je steeds meer naar achteren en val je keihard van de band af.

3. Iedere keer dezelfde routine 
Of dit goed of slecht is laten we in het midden. Als jij een strak schema volgt is het aan te raden om je schema aan te houden. Maar doe jij iedere keer echt hetzelfde, zonder erbij na te denken, dan gaat je lichaam ook niet meer nadenken... Je lichaam heeft nieuwe uitdagingen nodig. Zeker als je die laatste vijf kilo eraf wilt sporten. Probeer de snelheid van de loopband aan te passen. Bij sommige loopbanden kun je de helling aanpassen en zo kun je de training wat zwaarder maken. 

Hoe maak je een training op de loopband leuker en intensiever? Girlscene legt het in dit artikel uit. Wil je echt alles halen uit een workout? In dit artikel van Girlscene leggen we uit hoe je zo veel mogelijk calorieën kunt verbranden tijdens een workout. De meiden van het Girlscene forum delen in dit topic hun hardlooptips met jou.

Vind jij trainen op de loopband leuk? 

Bron, bron
Beeld: Thinkstock 

LOVE dit artikel
3 meiden hebben deze blog geloved