Health

6x effectieve work-outs die je moet proberen

High intensity work-outs zijn helemaal hot de laatste tijd. Dat is niet voor niets want ze zijn super effectief. Waarschijnlijk heb je wel van Insanity of bootcamp gehoord, maar misschien heb je het nog nooit geprobeerd. Dan wordt het nu tijd om te beginnen! Girlscene zet 6 intensieve en effectieve work-outs voor je op een rijtje.

1. Tabatatraining
Tabata is een nieuwe trainingsvorm die binnen 4 (!) minuten zorgt voor resultaat. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je in die 4 minuten alles geeft. Je begint je work-out natuurlijk wel met een warming-up en sluit af met een cooling down. Tijdens de training wissel je 20 seconden een oefening af met 10 seconden rust. Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd, want het is absoluut geen training voor beginners.

2. Bodyrock.tv
Bodyrock is een Amerikaanse website met korte intensieve filmpjes. Ideaal, want het kost niets en je hoeft er de deur niet voor uit. Het is de bedoeling dat je vijf dagen per week een work-out van 12 minuten doet. Ook hier wissel je de oefeningen af met korte rustpauzes. 12 minuten lijkt misschien gemakkelijk vol te houden, maar het is heel intensief. Spierpijn is gegarandeerd, maar het resultaat is zeker de moeite waard!

3. GRIT
GRIT is een intensieve training die ervoor zorgt dat je in 30 minuten heel veel spiergroepen traint. In deze work-out train je kracht en conditie heel intensief. Je hebt geen tijd om er in te komen, want je moet direct knallen! De les wordt aangeboden in verschillende sportscholen, waardoor je in groepen traint. Samen met de andere sporters en je trainer doe je oefeningen met opzwepende muziek. Zo ben je nog gemotiveerder waardoor je nog sneller resultaat ziet.

4. Crossfit
Ook crossfit is helemaal hot! Dat is niet voor niets, want het is super intensief. Je combineert atletiek en gymnastiek met gewichtheffen. Doordat je zoveel verschillende sporten combineert is je training extra effectief. Als je altijd dezelfde sport doet vergeet je bepaalde spieren te trainen, en bij crossfit is dat niet zo. Een goede manier om fit te worden en iedereen kan meedoen!

5. Bootcamp
Bootcamp is een trainingsvorm die gebaseerd is op de training van het Amerikaanse leger. En we kunnen je vertellen, dat is zwaar, heel zwaar! Intervaltraining, hardlopen, circuittraining en krachttraining wissel je met elkaar af en dat allemaal in de natuur. Het is heel zwaar, maar je traint er dan ook direct je kracht, uithoudingsvermogen, coördinatie, conditie, snelheid én behendigheid mee. Het leuke van bootcamp is dat je het buiten doet en je er niets voor nodig hebt. Voor je oefeningen gebruik je bijvoorbeeld een bankje of een boom. Het is zwaar, maar toch kan iedereen meedoen want je voert de oefeningen uit op je eigen niveau. Echt een aanrader als je graag een fit lichaam wil en graag buiten sport!

6. Insanity
Je hebt er vast weleens van gehoord, die helse work-outs die bijna niet vol te houden zijn. Toch is het proberen het wel waard, want de resultaten zijn super. Ook is het fijn dat je geen dure spullen hoeft te kopen, want het enige dat je nodig hebt is je eigen lichaam. Insanity duurt 60 dagen, zeg nou zelf wat is 60 dagen in je leven? Bijna niets toch? Het is zeker een poging waard.

Welke training wil jij een keer proberen? Doe je weleens high intensity work-outs?

Bron: sheknows, prorun

LOVE dit artikel
34 meiden hebben deze blog geloved