Wat als je uitgenodigd werd op je eigen begrafenis?

News door Emma

'Ze denken dat ze een afspraak hebben met een vriend. Althans, dat denken ze', zo begint een Belgische reclamespot. De reclamemakers hebben een manier gevonden om snelheidsduivels een lesje te leren. In samenwerking met familie en vrienden nodigen ze de hardrijders om plaats te nemen op hun eigen begrafenis. Met veel verdriet nemen de geliefden afscheid...

Iedereen weet dat te hard rijden gevaarlijk is. Toch worden er dagelijks mensen op de bon geslingerd omdat ze een paar kilometer te hard rijden. Sommige mensen hebben er een handje van, zij rijden keer op keer te hard. Het maakt niet uit hoe vaak ze gewaarschuwd worden. Vrienden en familie hebben maken zich heel veel zorgen.

Tijd om deze snelheidsduivels een lesje te leren. Reclamemakers hebben een confronterend filmpje gemaakt, niet alleen voor de hardrijders in kwestie, maar voor iedereen die wel eens te hard rijdt. Ze denken dat ze een afspraak hebben met een vriend, maar als ze op de afgesproken plek aankomen, merken ze dat er iets anders aan de hand is. De snelheidsduivels worden uitgenodigd om plaats te nemen op hun eigen begrafenis.

‘Waarom moest jij gaan? Waarom jij? De persoon met wie ik alles deed, met wie ik alles kon delen. We moesten nog een lijstje afwerken: in april zouden we naar Brazilië gaan. Kim, deze keer kan ik het je nog zeggen. Wees asjeblieft voorzichtig tijdens het rijden. Ik wil jou niet kwijt', dit is een greep uit de emotionele toespraken in de video.

Bekijk de confronterende video hieronder:

Wat vind jij van de video? Denk jij dat de hardrijders hun lesje hebben geleerd?