Lifestyle

Hoe denken wij over ons leven, de toekomst & geluk?

10

Iedereen heeft andere doelen in het leven. De één vindt hoge cijfers heel belangrijk, terwijl de ander liever een lager cijfer haalt en chillt met vrienden. Ook later stellen mensen andere prioriteiten: ga je voor een flitsende carriere met veel geld of wil je liever een gelukkig gezinsleven? Keuzes, keuzes... Uit een onderzoek van Coca-Cola blijkt dat meer dan de helft van de Nederlandse jongeren kiest voor het gezinsleven! Maar hoe denken ze over hun huidige situatie? Dit en meer lees je hier. 


Bron

We zijn tevreden over ons leven
Hoe denken jongeren over hun leven en over hun toekomst? Daar was Coca-Cola wel benieuwd naar. Zij deden onderzoek onder 618 Nederlandse jongeren tussen de 12 en 29 jaar. Hoewel vaak gedacht wordt dat jongeren snel ontevreden zijn, vertellen deze cijfers toch iets anders. Wij geven hun leven gemiddeld een 7,6, een dikke voldoende dus! Maar waardoor wordt wordt je gelukkig? Ze zeggen dat geld niet gelukkig maakt, en daar zijn Nederlandse jongeren het zeker mee eens. De meeste jongeren vinden dat je zélf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Toch spelen vrienden en familie ook een grote rol, want 45% zegt het gelukkigst te zijn als ze tijd doorbrengen met mensen van wie ze houden. 

We gaan voor een gelukkig gezin
Wie denkt dat wij voor het grote geld gaan, heeft het mis. We kiezen eerder voor plezier dan voor succes. De meeste jongeren dromen van een gelukkig gezinsleven. Daarna kiezen we voor een leuke baan (49%), terwijl veel minder mensen (22%) kiezen voor een succesvolle baan. Opvallend! Geld is voor ons het minst belangrijk, 12% kiest voor rijkdom en slechts 3% wil een BN'er worden. 

We vinden familie belangrijk
Iedereen heeft een inspiratiebron in het leven. Je zou denken dat Demi Lovato of Taylor Swift hoog op ons lijstje zou eindigen, maar dat blijkt niet zo te zijn. De meeste jongeren (40%) kiezen hun moeder als grootste inspiratiebron en 32% kiest hun vader. Maar het is niet helemaal gedaan met celebs, één op de vijf wordt geïnspireerd door een bekend persoon. Als we iets persoonlijks wilen bespreken, is onze moeder onze grootste held. Daarna vertrouwen we een vriend(in), gevolgd door ons vriendje. 

We worden gelukkig van kleine dingen
Het geluk zit 'm niet in grote dingen, maar zit in een klein hoekje. Een grote meerderheid (72%) zoekt het geluk vooral in kleine dingen. Zo worden we super gelukkig als we tijd doorbrengen met mensen van wie we houden! Op nummer twee staat het krijgen van een compliment en op de derde plaats worden we gelukkig van goede resultaten op school of werk. Hebben we toch last van een dipje? Dat zou kunnen komen door andere mensen -ook al maken ze ons ook gelukkig- want we maken ons het meest druk over asociaal gedrag van andere mensen, niet over onze outfit of ons uiterlijk. Een dipje lossen we op met muziek, 43% zet een nummer aan op om zichzelf op te vrolijken. 

We zijn lekker nuchter
Volgens trendwatcher des vaderlands Adjiedj Bakas zijn deze resultaten niet gek: “In tijden waarin het economisch minder gaat, wordt juist het leven thuis belangrijker. Jongeren hechten minder waarde aan materiele zaken, maar zoeken het geluk bij familie en vrienden. Dit heeft ook te maken met Nederlandse nuchterheid. Onze jongeren weten dat niet iedereen ‘rijk en beroemd’ kan worden, en dat ‘er voor elkaar zijn’ de beste garantie is op geluk in je leven. Hoe dan ook is de afweging tussen het matigen van ambities en verwachtingen enerzijds en geluk anderzijds een hele belangrijke trend de komende jaren.''

Het belang van een optimistische instelling voor een gelukkig leven is door Coca-Cola vertaald naar een nieuwe campagne in Nederland die de positieve elementen van het leven belicht: ‘Reasons to Believe’. Want ook al zit het even niet mee, er zijn genoeg 'reasons to believe'. 


Bron

Ben jij het eens met de resultaten van het onderzoek? Hoe denk jij over je leven, de toekomst en geluk?

LOVE dit artikel
13 meiden hebben deze blog geloved

Plaats een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook

10 reacties

  • 5 jaar geleden Daenerys

    zoveel reden heb ik niet echt om te geloven dat het allemaal wel goed komt, hopelijk veranderd dat snel! en wat de anderen ook al zeggen; er is veel positiefs veranderd aan jullie artikelen! het is nu veel leuker om te lezen!!!

  • 5 jaar geleden Amy ♥

    Leuk artikel, alleen jammer van de vele spellingsfouten.

  • 5 jaar geleden Lifecanchange

    Tegenover mijn school wordt een gebouw gesloopt, en om het mooi te houden hangt er nu een meters lange poster van Coca Cola "Reasons to Believe"! Mijn favoriete uitzichtspunt tijdens saaie lessen

  • 5 jaar geleden Adora

    Girlscene, ik kom vandaag na lang tijd terug op girlscene en ja hoor jullie hebben de kwaliteit van artikelen echt verbeterd, niet alleen deze maar veel, goedzo zo positief bljevn

  • 5 jaar geleden Noëlle

    Heel leuk om te lezen

  • 5 jaar geleden MerlinEmrys

    Wat een leuk en interessant artikel!

  • 5 jaar geleden Liah

    Weet je Girlscene, ik lees de laatste tijd best negatieve reacties op blogs (bij deze toevallig niet), maar ik wilde even zeggen dat ik juist verbetering zie in de artikelen! Zoals deze, onwijs leuk om te lezen (vind ik)

    x.

  • 5 jaar geleden Summerrrr

    Leuk artikel

  • 5 jaar geleden BEcreative!

    interessant artikel!

  • 5 jaar geleden poppyfields

    leuk artikel, ik vond de reclame ook heel leuk. zag 'm laatst voor het eerst op tv!

  1. 1