Test: non-profit zonnebrand Suncare

Beauty door Fleur

Ga je binnenkort op vakantie? Of blijf je in Nederland en hoop je ook nog zo erg op die verdiende zonnestralen? In beide gevallen is het super belangrijk je goed in te smeren. Ook in Nederland! Veel mensen denken namelijk dat het in Nederland niet zo’n vaart loopt met de Uv-straling omdat het zo bewolkt is, maar niets is minder waar. Een hoge factor is belangrijk! Girlscene heeft voor jou Suncover suncare getest, een non-profit zonnebrand. 

Jetske Ultee heeft tijdens haar werk als arts-onderzoeker in de cosmetische dermatologie gemerkt dat maar weinig mensen beseffen hoe belangrijk het is om op een veilige manier met de zon om te gaan. Ook zal de kans op huidkanker de komende jaren schrikbarend toenemen, blijkt uit onderzoek. Terwijl 90% van deze gevallen wordt veroorzaakt door de zon, en de ergste schade optreedt in de kindertijd!

Daarom heeft Jetske een missie: zorgen dat Nederlanders bewuster en dus veiliger met de zon omgaan. Om haar missie uit te voeren heeft ze stichting Sunwiser opgezet, een non-profit organisatie die onderzoek doet naar zongedrag, lesmateriaal ontwikkelt voor scholen en bewustzijn wil creëren onder consumenten door middel van campagnes. Ook heeft stichting Sunwiser een veilige zonnebrandcrème ontwikkeld: Suncover. Een zonnebrandcrème die geen irriterende ingrediënten bevat, effectieve filters heeft en op non-profit basis wordt verkocht.  


Wat vind ik?
Uiterlijk: Wat het eerste opvalt: wauw, die fles! Hij is lang, slank, en smooth. Hij ligt lekker in de hand en ik vind hem er super hip uitzien, door de combinatie van naturel wit met feloranje. 
Score: 9/10  ♥.


Zonnebrand: De zonnebrand is wit en vrij dun. Hij is makkelijk smeerbaar, laat geen vettig laagje op je huid achter maar zorgt wel voor een gehydrateerd gevoel. De factor is SPF 30 en dus goed beschermend. De geur is een beetje vreemd, maar dat komt omdat het ongeparfurmeerd is en dus minder irritaties geeft (fijn!). Hij is ook bruikbaar voor het gezicht.  
Score: 7/10 ♥ ♥ ♥.

Overig: Op de achterkant van de fles staan verschillende plaatjes met daaronder kort en bondig de 'regels' van verantwoord zonnen, zoals: 'regelmatig insmeren', 'tussen 12 en 3 zo min mogelijk in de zon', 'smeer een flinke laag' en 'na het zwemmen opnieuw insmeren'. Daarnaast staat er nog een persoonlijke boodschap van oprichtster Jetske, over haar stichting en dat het een non-profit zonnebrand is. Het geeft net een beetje extra's aan de zonnebrand en laat je nadenken over je eigen zongedrag.
Score: 8/10 ♥.

Totale score: 8/10 ♥. Een fijne zonnebrand, op de markt gebracht door een stichting met een fijne, goede en belangrijke boodschap. Daarnaast ziet de fles er flitsend uit en is de crème ook bruikbaar voor mensen met een gevoelige of snel geïrriteerde huid. Een toppertje!

Een fles van 250 ml. kost €12,50. Ook zijn er flessen verkrijgbaar van een liter, voor als je met het hele gezin op vakantie gaat. Deze kosten €34,95.

Hier
kun je de flessen bestellen, je betaalt dan €4 verzendkosten. 

Zou jij deze zonnebrand weleens willen proberen?