Goodiebag Girl is een feit & Danique doet verslag!

Fashion door Danique

Gisteravond werd Goodiebag Girl een heuglijk feit! Met Jort Kelder's vlotte babbel als officiële opening, genoeg BN'ers + pers sippend aan een vitamine-drankje en de hebberigmakende merken maakten dit tot de perfecte formule voor een heerlijke avond in The Harbour Club in Amsterdam. Maar wat is Goodiebag Girl eigenlijk en wie zijn de gezichten erachter? 

Je kent vast wel de beroemde Oprah momenten van televisie?! Lees: gillende vrouwen die verrast worden met een geweldige goodie(bag). Nou zo voelde ik (Danique) mij gisteren bij de eerste editie van Like My Brand. Een speeddate avond waar ik kennismaakte met verschillende merken, dus niet met mannen ;-). 

Links zie je Claudia Straatmans (hoofdredacteur Fab magazine), in het midden Jort Kelder en rechts Karlijn Visser (Goodiebag Girl).

Like My Brand draait om een serie speeddates met bekende en minder bekende merken. Aan de hand van speeddate sessies van 10 minuten brachten in totaal 14 merken hun product onder de aandacht. Zo vertelde Philips over haar beautytool VisaPure, toonde Hunkemöller de nieuwste badmode collectie en demonstreerde Nescafé een Dolce Gusto apparaat. Erg leuk!

Nog leuker is dat je van elk merk een product in je goodiebag mag stoppen, double like! De shoppingtour begon dus met een lege goodiebag en ik ging naar huis met een enorme (bijna niet te dragen) goodiebag. Maar what's in it for you zul je wel denken? Nou deze avond ging gepaard met het 'Get one, give one' concept. Elk merk dat ik via social media (Facebook, Twitter & Instagram) heb gecommuniceerd, mag ik er één van cadeau aan mijn bezoekers! Hiervan zal ik jullie nog op de hoogte houden, dus to be continued...


Bij Dr. van der Hoog


FABulous cupcakes by Fab magazine 


Zangeres Do bij Nescafé Dolce Gusto


Rara hoeveel Koh lakjes zitten hierin?!


Maik de Boer voor RTL Boulevard bij de prachtige Hunkemöller ladies


Mijn beschamend grote goodiebag! 

Volgens Goodiebag Girl is een goodiebag veel meer dan een tas met freebees. Zij neemt een voorbeeld aan haar favoriete steden New York en Los Angeles, waar goodiebags zijn uitgegroeid tot stars of the show! Ook in Nederland wordt de goodiebag steeds populairder. Door het meegeven van iets tastbaars gaan de gasten met een goed gevoel naar huis en wordt de eventbeleving onbetaalbaar. En dat is zeker gelukt! Het was vooral een gezellige & informatieve avond waarin ik veel merken beter heb leren kennen, met name Nescafé Dolce Gusto (Krups), Dr. van der Hoog en Vitamin Store. 

Maar wie is hier nu het creatieve brein achter? Nou, dat zijn drie dames: Karlijn Visser, Evelyn van Hasselt en Dionne Schulf. Zij hebben Goodiebag Girl in 2009 opgericht. Inmiddels werkt Goodiebag Girl voor opdrachtgevers als Pathé, Land Rover, Insinger de Beaufort, Elle, Holland Casino, Esquire, Samsung, Nike, Volvo en McKinsey. Gisteravond hebben deze dames duidelijk laten merken dat zij een neus hebben voor alles wat hot, hip & happening is op het gebied van lifestyle. Mijn complimenten ladies!

Zijn jullie bekend met het concept? En wat vinden jullie van deze vernieuwende manier om merken in the picture te zetten?