Health

How to: Mooie ronde billen

Billen zijn belangrijk. Hoe vaak staan we wel niet achterstevoren voor de spiegel om even naar onze billen te kijken? Het liefst zouden we natuurlijk die van Jennifer Lopez hebben. De exacte bilpartij van J.Lo zullen we nooit krijgen, maar we kunnen wel onze eigen billen mooi en rond maken. Hoe? Work that ass!


Bron

Mooie ronde billen vergen veel werk, maar dan heb je ook wat! Met de zomer in aantocht zijn mooie ronde billen wel gewenst. Zie jij het ook al voor je hoe jij over het strand huppelt met getrainde billen? Zo ja, work that ass! Dit zijn de meest effectieve oefeningen voor je billen.

1. Squats


Bron

Zet je voeten op schouderbreedte. Leg een stang of stok op je schouders. Kijk vooruit. Zak langzaam door je knieën, maar houd je rug recht. Zak tot in een 'zitpositie' (alsof je een stoel onder je hebt). Doe drie sets van elk 20 keer. Houd 5 minuten pauze tussen elke set. 

Als je meer ervaring hebt dan kun je gewichten aan de stok hangen en dieper door je knieën zakken. 

2. Traplopen
Traplopen? Inderdaad, door een trap op te lopen train je ook je billen. De truc is dat je je concentreert op je bilspieren in plaats van je beenspieren. De beste manier om je billen te trainen bij het traplopen is om een tree over te slaan. Loop een paar keer naar beneden en naar boven totdat je je bilspieren voelt. 

3. Lunges


Bron

Ook hier leg je een stok of stang op je schouder. Zet vervolgens met een been een stap naar voren en kniel langzaam neer op een knie, maar raak de vloer net niet aan. Zet af met je voet om weer langzaam omhoog te komen. Wissel dan van been. Doe 5 sets van elk 8 keer. 

4. Achterwaarts beenheffen
Steun met je onderarmen op een laag stoeltje of bankje en duw je rug omhoog om die zo min mogelijk te belasten. Strek een been langzaam in een horizontale positie, parallel aan de vloer. Houd dit been enkele seconden in deze houding en laat hem vervolgens weer langzaam zakken. Wissel van been. 

5. Push-ups


Bron

Ga op je rug liggen en trek je bekken langzaam op totdat je lichaam als een 'plank' is. Span je bilspieren aan en houd deze positie zo'n 5 seconde vast. Ga dan weer langzaam terug op je rug liggen. Herhaal dit vijf tot tien keer.

6. Casual work-out
Je kunt ook je billen trainen als je op school zit, aan het douchen bent of zelf als je op de bus staat te wachten. Span regelmatig je billen aan. Het is niet de meest effectieve oefening, maar het is beter dan niets. 


Bron

Ga jij de oefeningen doen?

Bron: maalarue.hubpages, prettyhealthy

LOVE dit artikel
63 meiden hebben deze blog geloved