Health

Word fitter, gelukkiger en gezonder!

Een hoop van ons hebben in het begin van het jaar veel goede voornemens op een rijtje gezet. Sporten staat vaak in de top 3! Als het nieuwe jaar eenmaal begint, zijn we de eerste maand nog heel enthousiast. Maar als we verder het jaar ingaan zakt, de motivatie toch wel ietwat in. Het blijft moeilijk om vol te houden. Girlscene heeft voor jou handige tips and tricks om fitter, gelukkiger en gezonder te blijven, het hele jaar door!

♥ Kijk niet langer naar allerlei zware work-outs die worden uitgezonden op televisie!
Het heeft namelijk helemaal geen zin om deze te bekijken. Integendeel, je zal zelfs helemaal niet meer gemotiveerd zijn om te beginnen met trainen! Dit blijkt uit een studie van de Universiteit van Alberta. Als je allerlei sportprogramma's bekijkt, zul je er alleen maar tegenop gaan zien om zelf naar de sportschool te gaan. In plaats daarvan, kun je beter die televisie uitzetten en het gewoon doen!

Televisie
Bron: Tumblr

♥ Niet afvallen betekent niet dat je geen resultaat boekt
Laat je niet afschrikken als je in het begin van je training bijna niet afvalt. Je lichaam verbrandt namelijk eerst het viscerale vet. Dit is het vet dat om de organen zit, het vet dat tevens het meest gevaarlijkst is. Het is niet gezond als je veel vet om de organen hebt zitten. Pas in een later stadium verbrandt je lichaam het onderhuids vet. Dit zijn de zwembandjes rondom de buik. Blijf dus gewoon doorgaan met sporten om gezond te blijven!

♥ Pas op met wat je drinkt
Waarom zou je alleen gezond eten en niet gezonder gaan drinken? In bijna alle frisdranken zit ontzettend veel suiker. Als je echt gezonder en fitter wilt worden kun je beter overgaan op water en thee. Houd je niet van water zonder smaakje en lust je ook geen thee? Zorg dan dat je ergens anders de suiker weglaat.

Thee
Bron: Flickr

Drink je veel energydrank omdat je meer energie wilt? Op de korte termijn werkt deze suikerboost wel, maar gezond is het niet. Als je op een gezonde manier meer energie wilt krijgen, kun je het beste voor groene, witte of zwarte thee kiezen. In thee zit namelijk bijna geen suiker en het bevat antioxidanten en ponyfenolen, die ervoor zorgen dat cellen in je lichaam niet beschadigd worden. Op korte termijn voel je je al een stuk beter en als je doorgaat met het drinken van deze thee op de lange termijn, zorg je er zelfs voor dat het verouderingsproces vertraagt.

♥ De perfecte work-out die je overal kunt doen
Het vervelende aan trainen in de sportschool, is dat het wel in jouw schema moet passen. Vaak heb je gewoon geen tijd, of vind je het misschien te veel gedoe waardoor je het niet volhoudt. Met de twee mini work-outs hieronder beschreven, is het heel simpel om toch fit te blijven! Doe de oefeningen twee keer in de week en je merkt het effect! Yoga oefeningen zijn altijd goed om te doen ;-).

Yoga
Bron: Facebook

1. Twists
Met deze work-out houd je de taille, de heupen en je nek in vorm en zorgt ervoor dat de organen gedetoxed worden. Het klinkt vreemd, maar toch is het zo:
Ga op je billen zitten met je benen recht vooruit. Buig vervolgens de rechterknie en zet je voet op de grond, met je hiel zo dicht mogelijk bij je billen. Houd je andere been recht en draai je been iets naar binnen. Draai je romp vervolgens naar rechts terwijl je uitademt en wikkel je linkerarm rond je rechterdij. Hou daarbij je buitenste dij vast. Houdt deze positie 30 seconden tot één minuut vast en verwissel dan van kant.

2. Locust post
Deze work-out zorgt voor sterkere dijen, billen en onderrug:
Voor deze houding kun je het beste iets zachts onder je ribben leggen zoals een handdoek. Ga op je buik liggen en leg je armen langs je zij, maar rust ze niet op de grond. Til nu ook zachtjes je benen en je hoofd op, zodat je je rug voelt stretchen. Houdt deze positie ook 30 seconden tot één minuut vast en adem uit als je weer terug komt naar de grond. Herhaal deze oefening ongeveer 3 keer.

Ga jij met deze tips aan de slag?

Bron: refinery29, Glamour & Cosmopolitan

LOVE dit artikel
56 meiden hebben deze blog geloved