Health

Kom je moeilijk in slaap? Deze 4-7-8 techniek kan je helpen

Als jij af en toe wat moeite kunt hebben met in slaap vallen, we got you! Je dagelijkse routine is de afgelopen jaren zodanig aangepast dat het ook helemaal niet raar is dat je hoofd soms overloopt van de gedachtes en in slaap vallen kan dan nog wel eens een uitdaging zijn. De 4-7-8-techniek kan je daar echter bij helpen!

Dit is de 4-7-8-techniek, voor als je moeilijk in slaap komt

Uren liggen woelen, daar zijn wij inmiddels ook wel een beetje klaar mee. Lekker in slaap vallen, dat willen we! En de 4-7-8-techniek kan je daar nog wel eens bij helpen.

De 4-7-8 techniek

Dit is dus de 4-7-8-techniek, om sneller in slaap te komen als je eenmaal op één oor ligt. Van al dat gewoel wordt niemand vrolijk, namelijk. En, bonus: dit is ook nog eens één van de meest makkelijke en effectieve manieren om weg te dommelen! De techniek, en überhaupt ademen op een bepaald ritme, zorgt ervoor dat je minder stress ervaart en dat je angstgevoelens wegebben. Negatieve gedachtes gaan hierdoor naar de achtergrond, en hetzelfde geldt voor de dingen die je morgen (of de rest van de week) allemaal nog moet doen en welke boodschappen je moet halen.

Lees ook
Samen met je partner dutjes doen is hartstikke goed voor jullie relatie

Zo werkt het de techniek

Als eerste ga je lekker in je bed liggen en zorg je ervoor dat je in een comfortabele houding ligt. Vervolgens adem je vier seconden in door je neus. Dat houd je dan zeven seconden lang vast. En als de zeven seconden voorbij zijn, dan adem je acht seconden lang weer uit. Dit herhaal je vervolgens minimaal vier keer zodat je daarna heerlijk lekker in slaap kunt vallen.

Beeld: pinterest