News

Coca-Cola slaat handen ineen met Nederlandse topartiesten

Onlangs waren wij uitgenodigd in de Ziggo Dome om bij de exclusieve lancering van Coke Studio te zijn; het muziekplatform van Coca-Cola die hun blik op de wereld laat zien en alles omvat waar ze voor staan; Real Magic.

De lancering van Coke Studio

Vol nieuwsgierigheid vertrokken wij onlangs naar de Ziggo Dome voor de lancering van wel iets heel bijzonders van Coca-Cola: Coke Studio. Coca-Cola zou Coca-Cola niet zijn als wij niet geheel in stijl werden onthaald. Zes taxi busjes stonden voor ons klaar in de startblokken om ons naar het hart van de Ziggo Dome te brengen. Na een rit vol spanning stapten wij midden in de grote zaal uit. Een unieke ervaring die zich verplaatste naar een intieme ruimte ergens in het pand waar wij voor het eerst kennis zouden maken met Coke Studio.

Coke Studio

Het event werd geopend met het afspelen van ‘The Conductor’; een film waarin zeven internationale aanstormende talenten een cover vertolken van het nummer ‘It’s A Kind of Magic’ van Queen ter promotie van Coke Studio. Zo wordt Queen op een innovatieve manier vereeuwigd door nieuwe stemmen, en vat de tekst: “I’m hearing secret harmonies; It’s a kind of magic” de essentie van Coke Studio samen zodra het door de speakers klinkt. Waar Coca-Cola met hun product iedere dag opnieuw mensen wil samenbrengen, is het verenigen van mensen zowel online als offline door de afgelopen pandemie van vernieuwde relevantie geworden. En hoe kan je nou beter mensen verbinden dan door muziek? Want zeg nou zelf; een muzikale ervaring voelt als ware magie.

Coke Studio is een gloednieuw Global muzieklabel van Coca-Cola die is gelanceerd om de nieuwe generatie muziekliefhebbers zowel virtueel als fysiek te laten verdwalen in Coca-Cola’s fantasierijke realiteit. Zo geven ze aanstormend talent een podium en dient het als een verzamelplek voor unieke content. Anouk van Huissteden, Senior Brand Manager van Coca-Cola, vertelt: “Tijdens de pandemie kwamen we erachter dat een van de enige manieren waarop mensen nog echt met elkaar werden verbonden door muziek was. Muziek helpt je om je emoties te identificeren. Deze zomer mogen we eindelijk weer en zijn wij daar om met coke Studio die passie te laden”.

Antoon x Coca-Cola

Tijdens de lancering van Coke Studio was ook Antoon aanwezig om ons exclusief te voorzin van een luistersessie van zijn allernieuwste EP ‘Olivia’. Deze Nederlandse superster is namelijk een van de talenten die zijn handen ineen heeft geslagen met Coca-Cola. “Wie houdt er nu niet van muziek? Muziek is zo mooi, omdat het kan helpen om emoties te identificeren. Dit is de reden dat we Coca-Cola gaan linken aan muziek door middel van het platform Coke Studio’, aldus Anouk. Daarnaast kregen wij de kans om Antoon te interviewen; houdt onze pagina én socials dus vanaf nu heel goed in de gaten 😉

Naast samenwerkingen met Antoon, gaat Coke Studio’s platform aankomende zomer gevuld worden met zowel internationale als nationale content. Ook werken ze samen met artiesten om zo ‘Real Magic’ live performances naar een andere dimensie te vertalen door het weggeven van unieke ervaringen en prijzen. WIl je nou ook verdwalen in deze muzikale magie? Let dan goed op! Vanaf deze week stromen de eerste flesjes en blikjes van Coca-Cola de winkels binnen met een muzieklabel waarbij je een unieke code kan vinden op het product. Voer deze code in bij het scannen van de QR-code en wie weet ben jij wel een van de gelukkige die een ‘Real Magic’-ervaring wint. Zo kan je VIP-tickets voor Sziget, Lowlands en Tomorrowland scoren en kan je een plekje bemachtigen in het Coca-Cola vak in de Ziggo Dome tijdens de uitverkochte concerten van Antoon en Hardwell.

 

Bron: Coca-ColaBeeld: Coca-Cola