Health

Sporty: alles over het sporten met een hoelahoep

Vroeger speelde je vast wel eens buiten met een hoelahoep. Je stond er toen waarschijnlijk niet bij stil dat je hartstikke sportief bezig was. Maar hoepelen is nu ook voor volwassen erg populair. Je kunt door te hoelahoepen je core verstterken, je uithoudingsvermogen verbeteren en veel spieren kweken. Dus het is tijd om die hoepel maar weer uit de kast te trekken, want zo wordt jij sportief op een leuke manier!

Lees ook: Bijzondere sport: Rhönradturnen

Deze spieren train je met hoepelen

Ik denk dat iedereen wel kan hoepelen. Je zet de hoepel op je heupen en beweegt ritmisch heen en weer net zolang totdat de hoepel rond blijft draaien op je heupen. Door te hoepelen train je de volgende spieren:

1. Rechte buikspier: deze spier is verantwoordelijkheid voor je sixpack. Deze spier zorgt ervoor dat jij je borst naar je benen kunt trekken en dat je bovenlichaam kunt buigen. Geen onbelangrijke spier dus.

2. Schuine buikspieren: deze spieren kunnen je buik laten samentrekken en zorgen ervoor dat jij je ribben kunt laten zakken. Deze spieren helpen ook bij het uitademen.

3. Rugstrekker: deze spier zorgt ervoor dat je -jawel- je rug kan streken. Hoepelen zorgt dan weer voor een rechte houding van je wervelkolom.

Afvallen met een hoepel

Of je kan afvallen door te hoepelen? Jazeker! Sterker nog: veel mensen gebruiken de hoepel daar ook voor. Je krijgt er én een slanke taille door maar verbrandt ook nog eens 300 kcal per uur! Op lange termijn kan dit dus inderdaad zorgen voor het verliezen van wat kilo’s :). Ideaal toch! 

Lees ook: Zac Efron showt zijn gespierde lichaam tijdens het hardlopen and we’re here for it

 

Bron: foodspringBeeld: Sport.nl