Food

Dit zijn de lekkerste eiwitrijke lunch recepten om thuis te maken

Gezond eten is super belangrijk voor je mind and body. Iedere dag hoor je genoeg vitaminen, mineralen én eiwitten binnen krijgen. Eiwitten? Ja, ook deze mogen echt niet ontbreken. Als je het lastig vindt om eiwitrijk te eten, dan zijn deze lekkere eiwitrijke lunch ideeën speciaal voor jou. Lees je mee? 

Eiwitrijke lunch

Wist je dat eiwitten ervoor zorgen dat je je beter kunt concentreren en minder stress voelt? Wow! Daarnaast is genoeg eiwitten eten ook belangrijk als je veel sport. Want, je spieren groeien er namelijk sneller door en je krijgt minder last van spierpijn. Ja echt waar. Eiwitten worden ook wel proteïnen genoemd en zitten vooral in: eieren, kwark, kipfilet, tonijn, amandelen en quinoa. Als je veel sport is het verstandig om naast je voeding ook proteïne shakes te drinken. Deze komen in allerlei yummy smaakjes. Alleen, wat voor eiwitrijke dingen kan je dan eten tijdens de lunch? De volgende lunch recepten kan jij gemakkelijk thuis maken en zijn enorm rijk aan eiwitten!

1. Tonijn wrap

Wist je dat in vis superveel eiwitten zitten? Maak daarom eens een tonijn wrap als lunch. Yes let’s wrap it up. Gebruik hiervoor volkoren wraps, spinazie, cream cheese, rode ui, wortel, avocado en natuurlijk tonijn. Wedden dat je gaat smullen.

2. Broodje ei

In eieren zitten onwijs veel eiwitten, dus een boterham met ei eten is always a good idea. Als je de boel een beetje wil upspicen, dan kun je ook een heerlijke eiwrap maken. Je maakt een dunne omelet en belegd deze met alles wat je lekker vindt. Met rookvlees, tomaat, avocado en geitenkaas bijvoorbeeld. Yummy.

3. Proteïne pannenkoeken

Ben je gek op pannenkoeken? Dan wordt een proteïne pannenkoeken lunch vast jouw favoriet. Maak het beslag zoals je gewend bent en voeg hier een scoop proteïne A.K.A eiwitten aan toe. Deze delicious pannenkoeken kun je combineren met fruit, nootjes en wat kwark. Voilà je eiwitrijke lunch is ready.

4. Avocado crackers

Eet je liever een lichte lunch? We got you. Probeer eens crackers met cottage cheese en avocado. yummy! Deze combinatie is superlekker en zit bomvol eiwitten.

5. Bananen French toast

French toast klinkt niet meteen healthy right? Gelukkig is er ook een eiwitrijke versie van French toast bedacht. Wel moet je de siroop en poedersuiker skippen. Deze mag je vervangen voor een geprakte banaan, die je door het beslag klopt. Want, bananen zitten namelijk vol eiwitten en geven ook nog eens een heerlijk zoete smaak.

6. Proteïne koekjes

Je kunt ook gewoon lunchen met koekjes. Yummy. Alleen, moet je ze dan wel zelf eerst even bakken. Maak koekjes met een scoop proteïne er doorheen en voeg een beetje pindakaas toe en jouw lunch is compleet.

Lees ook:
Déze 18 etenswaren zijn vies lekker (maar toch ook onweerstaanbaar)

7. Salade met kip

In kip zit ontzettend veel eiwitten, dus kipfilet eten is altijd goed. Ben je gek op salades? Doe hier dan wat stukjes gerookte kip bij. Kook een eitje, voeg wat crou­tons en Parmezaanse kaas toe. Nu is het tijd voor de dressing. Mix wat mayonaise met knoflook en citroen. Tada, je hebt een heerlijke Cae­sar sa­la­de gemaakt.

Beeld: pinterest