Lifestyle

15 email struggles die iedereen herkent

Net als whatsappen heeft emailen zijn eigen unieke struggles. Van die ergernissen en frustraties die iedereen herkent. Elke keer denk je weer de perfecte oplossing voor het probleem gevonden te hebben en dan gaat het toch weer mis. Op dat moment super vervelend natuurlijk, maar achteraf ook wel een beetje grappig. Girlscene zet 15 email struggles die iedereen herkent op een rij.

1. Bitchy email per ongeluk verzonden
Je durft bijna niet te kijken wanneer hij per ongeluk toch is verzonden. Wat als je het echt naar de persoon hebt gestuurd?!

2. Bijlage vergeten
Niks is erger dan een schoolopdracht net op tijd in te leveren via de mail en erachter komen dat je de bijlage vergeten bent. Oeps! 

3. Mailtjes met spoed markering
Negen van de tien keer zijn de mailtjes met spoed markering één van de minst urgente berichtjes die je de hele dag hebt gezien. Zucht…

4. Emails die veel te lief beginnen 
Meestal zijn mailtjes die overdreven lief beginnen juist het allervervelendst. Zeker als het van school komt. 

5. Een check-up email
Ben je net lekker aan de opdracht bezig, krijg je alweer een mailtje met de vraag of je het af hebt. Lekker motiverend! 

6. Email-instellingen
Altijd fijn: ben je net gewend aan alles en heb je het allemaal precies staan zoals jij het wilt, komt jouw email-provider weer met een nieuwe automatische update en kan je weer opnieuw beginnen!

7. Iedereen antwoorden
In elk groepsbericht naar meerdere emailadressen is er altijd wel iemand dom genoeg om per ongeluk iedereen te antwoorden in plaats van de afzender. 

8. Op een belangrijk mailtje wachten
Verwacht je een belangrijke email? Dan heb je vast weleens panisch elke vijf seconden je inbox gecheckt totdat je hem binnenkreeg (je weet wel, belangrijke emails zoals de bezorgbevestiging van je bestelling bij ASOS).


9. Automatisch antwoord
Niks is frustrerender dan wanneer je echt iemands hulp nodig hebt en hij/zij reageert niet. Zeker als je een automatische email binnen krijgt dat diegene op vakantie is. Alle hoop dat je de hulp op tijd krijgt is dan definitief verloren. 

10. Heel veel ongelezen emails 
Het gigantische aantal ongelezen emails waar maar geen einde aan lijkt te komen. De berichten komen sneller binnen dan je ze ooit zou kunnen lezen. 

11. Persoonlijke emailadres
Dat moment wanneer je je niet meer achter een schoolemail kan verschuilen en je echt je persoonlijke emailadres moet gaan gebruiken voor professionele doeleinden. Oeps, dat wordt toch even die adresnaam die je als kind zo leuk vond naar iets wat fatsoenlijkers veranderen!

12. Emails terugzoeken
Je weet precies welke email je nodig hebt, maar je hebt geen idee meer hoe die heette, van wie hij was en wanneer je hem kreeg. Bereid je voor op een gigantische zoektocht waarbij succes niet gegarandeerd is. 

13. Te laat
Foutjes in een email vinden die je al lang verzonden hebt is één van de meest frustrerende dingen die er is. Vooral als het een belangrijke email was.

14. Te vroeg
Per ongeluk op verzenden drukken terwijl je nog niet klaar bent met de email: het overkomt ons allemaal weleens. 

15. Het grootste kwaad
Dé ergernis van elke email-gebruiker is zonder twijfel spam! 

Lees ook:

Bron

Beeld: iStock