Health

Doe de slaap workout en val vanavond beter in slaap!

Workouts doen we meestal overdag als we onszelf genoeg hebben gemotiveerd om die yoga challenge te doen, een rondje te gaan hardlopen of in de sportschool te zweten. Maar, wist je dat er ook oefeningen zijn die je kunt doen als de dag al bijna voorbij is en die er ook nog eens voor zorgen dat je in een diepere slaap komt dan normaal? Lees snel verder voor een paar slaap workout tips!

 

 

A photo posted by Brittany Perille Yobe♡ (@brittanyperilleee) on

Foam buigen
De kans is groot dat je nog nooit van een foam roller hebt gehoord. Het gaat om een cilindervormige roller gemaakt van hard foam, waarmee je je eigen lichaam kunt masseren. Waarom is het handig om er een te hebben? Je schijnt er zo ontspannen van te worden dat je beter in een diepe slaap komt en een goede nachtrust is samen met goed eten en voldoende beweging super belangrijk voor je gezondheid. De eerste oefening die je kan doen, is op je knieën gaan zitten en voorover buigen terwijl je je schouders opent en rug ontspant. Steun met je handen op de roller en laat je gewicht hier rustig op neervallen. Iedere keer dat je uitademt, kan je je heupen iets verder naar achteren doen.

Foam matras
Ga eens op de foam roller liggen met je knieën iets opgetrokken, beide voeten op de grond en je armen uitgespreid. Je ligt met je hoofd tot je billen op de roller, wat er misschien een beetje raar uitziet, maar deze oefening helpt om je rug te ontspannen.

 

 

A photo posted by Layla Haywood (@lwoodsfitness) on

Benen rollen
Dit zal er waarschijnlijk weer vreemd uitzien, maar is het proberen waard. Steun op de vloer met je onderarmen en ellebogen en houd je tenen op de grond voor balans. De roller ligt onder je dijen, waardoor je een minuut lang de foam roller langs je bovenbenen kunt rollen. Het is beter om niet teveel druk te zetten en vergeet niet om te ademen. Blijf op punten waar je spanning voelt nog even hangen, totdat je voelt dat het loskomt.

Ondersteboven ontspannen
Dit is een yoga-oefening die je bijna overal kan doen doen. Ga tegen een muur aan zitten zodat je met je billen bijna tegen de muur aan zit, maar niet helemaal. Ga liggen en doe je benen tegen de muur aan. Laat je armen naast je rusten, met je palmen naar boven gericht en voel de lichte stretch terwijl je rustig blijft ademen.

Ontspannen uitgedraaid
Ga liggen en trek je knieën omhoog naar je toe. Laat ze nu openvallen en zet je voeten tegen elkaar aan, zodat ze een soort diamantvorm maken. Laat je armen nu naast je rusten op je bed en blijf zo een tijdje liggen.

 

A photo posted by Kathryn Budig (@kathrynbudig) on

Wiegen
Ga op je rug liggen en trek je knieën omhoog tot je borst. Kruis je enkels en houd je handen losjes geklemd om je kuiten. Als je nu inademt, kan je omhoog komen zitten en als je uitademt, rol je weer terug. Als je dit éé minuut hebt gedaan, kan je uitstrekken en val je waarschijnlijk gelijk in slaap.

Doe jij weleens lichte oefeningen voor het slapengaan?

Bron, Bron