Food

Deze gezonde snacks zijn bijna te lekker om waar te zijn

Lekkere en nieuwe recepten ontdekken is altijd leuk. Helemaal als de recepten super lekker en ook gezond zijn! Snacks tellen natuurlijk niet mee als een officiële maaltijd, maar stiekem snacken wij het liefst de hele dag door! Snacken hoeft helemaal niet ongezond en slecht te zijn. Wij zetten hier een aantal simpele, lekkere en gezonde snackrecepten op een rij! 

Snacken is heerlijk en soms verdien je het ook gewoon. 😉 Hieronder zie je vier heerlijke recepten die makkelijk te maken zijn. Sommige recepten hebben wel wat meer voorbereiding nodig. Daarom is het misschien verstandig om de recepten in het weekend, of wanneer je de tijd hebt, voor te bereiden zodat je op dat bekende snackmomentje altijd iets bij de hand hebt.

Perzik-sorbetijs


Bron

Benodigdheden
– 2 perziken 
– 2 bananen (ingevroren)
– 30 gram frambozen (ingevroren)
– 1 theelepel vanille extract
– Snufje kaneelpoeder
– 1 eetlepel kokosolie

Verwarm de oven voor op 200 ºC. Snijd de perziken doormidden en leg deze op een bakplaat. Drup een klein beetje kokosolie op het midden van de perziken en besprenkel ze met wat kaneelpoeder. Grill ze circa 15 tot 20 minuten. Snijd de perziken wanneer ze afgekoeld zijn in kleine partjes en vries deze vervolgens in.

Doe de frambozen in een blender en blend het totdat je een vloeibare mousse hebt. Zet deze mousse even apart. Vervolgens doe je de bevroren perziken, de bevroren bananen en het vanille extract in de blender en blend dit tot een glad geheel. 

Druppel de frambozenmousse beetje bij beetje bij het perzik en bananen mengsel en roer het geheel lichtjes. Zet het mengsel minstens vier uur in de vriezer.

Genieten maar!

Het gebakken avocado eitje

Benodigdheden
– 1 avocado
– 2 eieren
– Peper
– Zout

We beginnen met het voorverwarmen van de oven, zet deze op 220 ºC.

Vervolgens snijden we de avocado doormidden en verwijder hierna de pit. Breek de eieren open en doe in iedere helft een ei. Strooi nog wat peper en zout over het geheel voor de finishing touch. 

Na ongeveer 15 tot 20 minuutjes kan je genieten van deze heerlijke snack!

Cookie dough balletjes met kikkererwten


Bron

Benodigdheden
– 250 gram kikkererwten
– 3 eetlepels honing
– 3 eetlepels amandelpasta (of pindakaas)
– 1 vanillestokje
– 100 gram pure chocolade (minimaal 70%)

Als eerste is het belangrijk om de kikkererwten goed uit te laten lekken. Leg ze neer op keukenpapier en laat ze minstens 30 minuten goed uitlekken.

Schraap het merg uit het vanillestokje en voeg dit samen met de amandelpasta en honing toe aan de kikkererwten. Meng het geheel met een staafmixer totdat je een dikke pasta zonder klontjes hebt. 

Hak 50 gram van de pure chocolade in kleine stukjes en voeg dit toe aan de pasta. 

Rol vervolgens kleine balletjes en leg deze op een schaal. Zet de schaal nu minimaal een uur in de vriezer.

Je hebt nu twee opties: Je eet de balletjes op zoals ze nu zijn of je gebruikt de overige 50 gram chocolade om de balletjes in te dopen. Dit doe je door de chocolade au bain marie te smelten, de balletjes in de chocolade te dippen en vervolgens even te laten liggen op een stukje bakpapier. 

Yummy in our tummy!

Geroosterde BBQ kikkererwten

Benodigdheden
– Ongeveer 200 gram kikkererwten (uitgelekt)
– 1 eetlepel olijfolie
– 2 theelepels paprikapoeder
– 1 theelepel komijn
– 1 theelepel chilipoeder
– 1 theelepel uienpoeder
– 1 theelepel knoflookpoeder
– 1 theelepel zout
– 3 theelepels bruine suiker

Maak de kikkererwten goed schoon en haal de losse velletjes ervan af. Laat ze daarna minimaal 30 minuten goed uitlekken op een stuk keukenpapier. 

Verwarm ondertussen de oven voor op 200 ºC. Leg een stuk bakpapier op een bakplaat en leg hier de kikkererwten gespreid op. Bak ze vervolgens 40 tot 60 minuten. 

Doe de kikkererwten in een grote bak en doe de olijfolie erbij. Roer dit goed door en roer vervolgens alle andere ingrediënten door de kikkererwten heen.

Genieten maar!
 
Gezond genieten!  /  Gezonde snacks

Wat zijn jouw favoriete snacks om te eten?

Bron, bron, bron, bron