Food

10 x yummie, maar ook caloriearme snacks

Het is best moeilijk om gezond te eten, want op de momenten dat we trek hebben in een snack pakken we vaak toch weer iets ongezonds met veel calorieën. Dit is eigenlijk helemaal niet nodig, want we kunnen ook een voldaan gevoel krijgen als we tussendoortjes eten van minder calorieën. Girlscene heeft voor jou 10 snacks gevonden met weinig calorieën die ook nog eens ontzettend lekker zijn. Lees snel verder!

Uit onderzoek van de Cornell University blijkt dat mensen die een tussendoortje van 195 calorieën eten, net zo tevreden zijn als mensen die iets van 1370 calorieën consumeren. Het probleem is vaak dat snacks en tussendoortjes met meer calorieën veel lekkerder zijn! Gelukkig zijn wij een aantal snacks tegengekomen die maar weinig calorieën bevatten en ook nog eens hartstikke lekker zijn.

♥ Plakjes gebraden kalkoen
Dit is een heel eenvoudig tussendoortje. Neem drie plakjes gebraden kalkoen, doe er eventueel een eetlepel mosterd op en rol het in een blad sla of boerenkool. Dit tussendoortje bevat 60 calorieën.

♥ Groenten verpakt in zeewier
Dit is een verfrissende snack en volledig vetvrij! Neem drie vellen nori (dit is bijna in elke supermarkt wel verkrijgbaar), leg langs het midden van elk blad een rijtje met groenten. Je kunt er bijvoorbeeld spruitjes tussen doen, maar ook geraspte wortels, sla of kool. Bestrooi het uiteindelijk met een beetje rijstazijn zodat de nori blijft plakken als je het oprolt. Het is net een sushi! En het bevat maar 30 calorieën.

♥ Griekse yoghurt parfait (ijs)
Ja je leest het goed, dit ijs kan ook prima als snack gegeten worden. Het bevat namelijk 195 calorieën. Bovendien is deze snack rijk aan eiwitten, vezels en omega-3 vetzuren. Het is een beetje pittige snack, beetje nootachtig en ook een beetje zoet. Bereidt het met Griekse yoghurt, 1 eetlepel chiazaad en bessen. Maar je kunt het natuurlijk ook met andere gezonde Ingrediënten maken.

 

♥ Crackers met tonijn
Ga eens voor een cracker met tonijn als je echt enorme trek hebt. Meng een half blikje zoutarme witte tonijn met een beetje citroensap, paprikapoeder en gehakte peterselie of basilicum. Serveer het op volkoren, vezelrijke crackers en smullen maar! De omega-3 vetzuren in de tonijn zijn ook nog eens goed voor je huid en haar. Dit tussendoortje bevat 100 calorieën.

♥ Geroosterde amandelen met cacaopoeder
Deze heerlijke snack bevat niet alleen weinig calorieën, maar zit ook nog eens vol eiwitten. Verwarm de oven voor op 200 graden. Besprenkel 1 kopje amandelen met 1 theelepel olijfolie en bestrooi het met cacaopoeder. Verspreid de amandelen op een bakplaat en rooster het een paar minuten. Deze heerlijke snack bevat 205 calorieën.

♥ Olijven
Van olijven zit je best snel vol, maar ze zijn wel laag in calorieën. Ook zijn ze super gezond dankzij de vetzuren en antioxidanten. Je kunt een tros van ongeveer 10 olijven wat oppeppen met een snufje rode peper of kruiden. Deze snack bevat 100 calorieën.

♥ Amandelboter met kaneel
Heb jij de neiging om overal wat je naar binnen stopt pindakaas op te smeren? Er is er nu een goed alternatief! Neem wat amandelboter scherp het bijvoorbeeld over een stukje appel en strooi er wat kaneelpoeder op. Het is een overheerlijk tussendoortje en bevat 220 calorieën.

♥ Popcorn
Ga niet voor de boterachtige variant, maar kies in plaats daarvan voor een frissere gezonde versie van popcorn. Besprenkel het met één eetlepel olijfolie en anderhalve theelepel met zeezout. Mix het geheel goed door elkaar. Deze snack bevat 170 calorieën.

♥ Gekookt ei met paprika
Als je last hebt van een snackaanval is deze snack een goed alternatief voor iets ongezonds! Snijdt een hard gekookt ei door de midden en doe er een gerookte of zoete paprika tussen. Je kunt er nog wat meer paprikastukjes naast eten. Deze snack zit bordenvol vitaminen en mineralen en bevat maar 90 calorieën!

♥ Groenten chips
Dit is een goed alternatief voor de gewone chips! Verwarm de oven voor op 260 graden. Je kunt het beste een mandoline gebruiken voor het snijwerk van de groenten. Je kunt verschillende groenten nemen als bieten, pompoen en knolraap. Snijdt het in dunne reepjes en voeg een theelepel olijfolie en zeezout toe aan de groenten. Meng het goed door elkaar. Bak de groenten vervolgens ongeveer 15 minuten totdat ze lekker krokant zijn. Deze snack bevat 100 calorieën.