Food

Deze voedingsstoffen geven jouw lichaam zeker weten een boost

Tijdens deze spannende tijden wil jij er natuurlijk voor zorgen dat jouw immuunsysteem goed functioneert. Alleen de vraag is welke voeding kan jij op dit soort momenten het beste inslaan? Wij hebben speciaal voor jou de belangrijkste voedingsstoffen op een rijtje gezet. Lees snel verder.

1. Aardbeien 

Nog even wachten en dan is alweer het aardbeienseizoen. In aardbeien zitten de nodige antioxidanten. Vitamine C is er één van. Ze helpen je met vechten tegen ziektes en veroudering. Eet een kopje vol en jij zit aan de dagelijkse behoefte. Het seizoen is trouwens van juni tot september, dus dat wordt eventjes aftellen :-).

Aardbeien

2. Amandelen

Amandelen helpen om stress tegen te gaan. Dat is nou precies wat jij op dit moment niet nodig hebt! Goed nieuws, want één handjevol amandelen kan jou al op weg helpen. Er zitten namelijk genoeg vitaminen, mineralen en gezonde vetten in. Daarnaast zijn ze ook effectief voor je spijsvertering. Genoeg redenen om ze in huis te halen. 

3. Probiotica

Dit zijn levende bacteriën die je nodig hebben in ons lichaam. Ze zijn er om je vervelende infecties te voorkomen. Goed voor je gezondheid dus. Het zit voornamelijk in de volgende voeding: zuurkool, yoghurt, karnemelk en kombucha. 

4. Bessen

Want hoe kan je de bessen vergeten? Er zijn zoveel soorten bessen. Daar moet je ook nog eens een keuze uit zien te maken. Het is in ieder geval supergezond. Bessen bevatten plantaardige stoffen die kunnen helpen om het risico op virale of bacteriële infecties te verminderen. 

5. Knoflook

Je moet ervan houden, maar knoflook is zeker gezond. Knoflook werkt echt als het gaat om het versterken van je immuunsysteem. Neem twee tot drie verse knoflookteentjes per dag. Pel en hak de knoflook en wacht vijftien tot twintig minuten met bakken voor een nog beter resultaat.

6. Thee

Naast dat thee lekker is, is het ook ergens goed voor. Er zitten polyfenolen en flavonoïde in. Deze bestrijden vaak tegen ziektes. De antioxidanten nemen het dan voor je op, maar dan moet je wel kiezen voor groene of zwarte thee. 

Groene thee

7. Gember

En wil jij je thee extra gezond maken? Voeg dan eens gember aan de thee toe. Gember is de wortelknol van de gemberplant. Het werkt ontstekingsremmend. Je kan verse gember los eten. Vind je het te scherp? Ga dan voor de citroen, deze citrusvrucht reinigt ook jouw lichaam. Tijd om deze smaakmakers maar eens aan te schaffen!

Bron: Gezondheidsnet.nl, Gezondheidenvoeding.nl | Beeld: iStock
  

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved