Fashion

De 6 grootste ergernissen tijdens het shoppen

Er is bijna niets leuker dan een flinke shopsessie. Lekker losgaan tijdens de uitverkoop is voor niemand een straf. Helaas gaat een dagje shoppen vaak gepaard met de nodige ergernissen. Opdringerige verkoopsters en pashokjes die niet goed dicht kunnen. Online shoppen lijkt de perfecte oplossing, toch blijkt niets minder waar… Weinig betaalopties, lange levertijd en onduidelijke foto's. Girlscene zet de grootste irritaties tijdens het shoppen voor je op een rijtje. 

1. Je hebt tijdens het shoppen super leuke items gevonden en het is tijd om ze te passen. Je gaat in de rij staan bij de paskamers en je wacht netjes tot je aan de beurt bent. Als je eindelijk in het pashokje kunt begint de vervelende strijd om het gordijn dicht te krijgen. Het lukt je nooit om het pashokje helemaal dicht te krijgen, waardoor er altijd mensen mee kunnen kijken. Waarom zitten er überhaupt gordijnen voor het pashokje als ze niet eens helemaal dicht kunnen..

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vieze pashokjes die je soms tegenkomt. Papieren zakdoekjes, haren, stof, zweetlucht en andere dingen die je liever niet tegenkomt in je pashokje.

2. Je komt een winkel binnen en wil gewoon rustig rondkijken, maar je krijgt de kans niet eens. Je bent nog niet binnen of er komt al een overdreven vriendelijke verkoopster naar je toe die je vraagt is ze je kan helpen. Je zegt dat je gewoon even aan het rondkijken bent, maar de verkoopster blijft je achtervolgen en overspoelt je met adviezen waar je niet om hebt gevraagd. Vervolgens ga je naar de paskamer om een jurkje te passen en ook daar duikt ze weer op. Je kom uit het pashokje met een veel te strak jurkje waarvan de kleur ook niet veel voor je doet. Toch weet de verkoopster je nog steeds een compliment te geven terwijl je de meest verschrikkelijke outfit ooit draagt.

3. Op zaterdagmiddag winkelen in de Kalverstraat is echt een ware hel. We raden het niemand aan, tenzij je het leuk vindt om in de file voor Zara te staan. Tijdens de sale raden we je het al helemaal af om in de buurt van de Kalverstraat te komen, tenzij je ervan houdt om samen met honderd andere vrouwen in een bergen met topjes te graaien.

4. We hebben echt geen hekel aan kinderen, maar laat ze alsjeblieft thuis als je op een drukke zaterdagmiddag gaat shoppen. Het is sowieso al een hele opgave om de H&M door te komen en al helemaal met rondrennende kinderen en kinderwagens die het gangpad blokkeren. 

5. Je bent online op zoek naar de perfecte winterjas. Na bijna alle pagina's doorgespit te hebben denk je een leuke jas gevonden te hebben. Je klikt erop, maar als je hem uitvergroot blijkt het toch niet het model te zijn waar je naar op zoek was. Je klikt op vorige om verder te kijken, maar de webpagina stuurt je weer naar de eerste pagina. Je kunt dus weer helemaal opnieuw beginnen met het zoeken naar een leuke jas. 

6. Je hebt dit weekend een feestje en je bent helemaal in de stress, want je hebt nog geen outfit. Wanhopig ga je online op zoek naar een leuk jurkje. Na lang zoeken denk je dat je een leuk jurkje hebt gevonden. Je klikt erop, bekijkt de foto's en ja dit is 'm! Bestellen maar! Je wil je maat kiezen en ziet dan dat het jurkje in geen enkele maat of kleur beschikbaar is. Waarom zeggen ze dit dan niet eerder? Wat is het nut om iets in een webshop te zetten dat je niet kunt kopen?

Wat zijn jouw grootste ergernissen tijdens het shoppen?

Beeld: thinkstockphotos

Must reads 👀