♥ 32 How to: Een gezonde levensstijl

Blog door Chantal

 Heey girls, vandaag een heel ander soort blog dan dat ik normaal zou schrijven. Namelijk: 'een gezonde levensstijl'.  Mijn doel was een 'plattere' buik en me fijner voelen in mijn lichaam. Het plattere buik gedeelte is nog niet helemaal afgelopen, maar is al goed op weg, en me fijner voelen in mijn lichaam is echt al gelukt. Ik vind het leuk om weer eens een heel ander soort blog te schrijven, dus hopelijk vinden jullie deze blog niet zo leuk als ik.

Dit wordt overigens misschien een wat lange blog waar ik ook veel zal schrijven over wat voor effect het op mij had. Verder wil ik ook nog even zeggen dat hier zowel eettips als sport gerelateerde tips in zitten. Oh en het was dus echt niet mijn doel om gewicht te verliezen, maar echt om me gelukkiger te voelen in mijn eigen lichaam. Om mezelf gelukkiger te voelen in mijn eigen lichaam wilde ik wel een iets plattere buik. Persoonlijk vond ik dat ik dat maar op één manier kon bereiken, en dat was een gezondere levensstijl.

(Alle plaatjes die ik in deze blog plaats komen via Google, ze zijn van Tumblr, Pinterest & Weheartit.) 



♥ Het eerste waarmee ik begon was het drinken van water. Wat een verrassing ( sarcasme). Ik ben al een tijdje gestopt met het drinken van cola, en ik begin nu ook aan de andere soda soorten. Van cola begon ik ook misselijk te worden, dus dat maakte het overigens niet heel lastig om mee te stoppen.

Een aantal voordelen van het drinken van water zijn:

~ Spoelt gifstoffen weg.

~ Helpt met calorie beheersing, want het geeft je een voller gevoel.

~ Voorkomt kramp van spieren, en helpt je gewrichten.

~ Het is goed voor je immuunsysteem.

~ Water is goed voor je huid.

~ Geeft je meer energie.

Het drinken van water met citroen geeft nog meer voordelen o.a. ook het verliezen van gewicht, het schoonmaken van de darmen en het bevat veel vitamine C.



♥ Meer groenten en fruit.

Het meer eten van groenten en fruiten, en het iets minder eten van vlees was een van mijn 'stappen'. Te veel vlees is namelijk ook niet helemaal goed. Zo bevatten vleeswaren  verzadigd vet, en dit kan het dichtslibben van bloedvaten veroorzaken. Nu is de kans niet zo groot dat dat ook echt al gebeurt, zolang je het met maten eet, maar het idee is toch niet zo prettig vind ik. Overigens betekend het niet dat je helemaal geen vlees mag eten, want er zit wel gewoon ijzer en eitwitten in wat gezond is.

Het eten van fruit zorgt voor een verlaagd risico op hart- en vaat ziekten en ook bepaalde vormen van kanker, dit heb ik van voedingscentrum.nl 

Nadat ik meer groenten ben gaan eten is me opgevallen dat ik groente ook lekkerder begon te vinden, en dat vond ik eigenlijk wel grappig, want ik ben nooit een groentefan geweest.



♥ Geen snacks na het avondeten. Vaak worden de snacks na het avondeten omgezet in vetten. Dit heb ik persoonlijk liever niet, dus ben ik vrijwel gestopt met het eten na het avondeten. Mocht ik dan toch nog trek of honger hebben, dan ga ik voor een stuk fruit.

♥ Genoeg eten bij het avondeten. Ook ben ik al een tijdje bezig met het niet meer eten totdat ik 'stampvol' zit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat voor effect dit precies heeft om mijn lichaam, maar na een tijdje was ik er zo klaar mee met met vol voelen dat ik daarmee stopte. Nu eet ik dus gewoon genoeg, ik schep op waarvan ik denk 'dit is genoeg om me te vullen'. Mijn buik hoeft namelijk niet helemaal uit te puilen. Overigens wordt ook gezegd dat dit een goede manier is van afvallen.

Door het toepassen van deze twee tips merk ik wel dat ik me in de avond lekkerder voel, omdat ik dan niet nog een hele volle buik heb om te verwerken.



♥ Meer bewegen. Oké, in de lente, zomer en halve herfst loop ik altijd hard, dit deed ik altijd na school rond 16/17:00, maar omdat het in de winter dan al donker is doe ik dat niet. In de winter vind ik het dan ook fijn om te springtouwen, veel te dansen en meer buikspieroefeningen te doen. Op deze manier blijft mijn lichaam wel in beweging, en hoef ik me niet super veel zorgen te maken over mijn conditie. Ja, hij zal wel een beetje achteruit gaan, maar niet zo erg als wanneer ik niks zou doen.

~ Springtouwen doe ik eigenlijk verschillend, soms heb ik al hard gedanst en dan kan ik niet meer zo lang springtouwen. Soms springtouw ik voor een halfuur, het is nogal verschillend.

~ Qua buikspieren doe ik graag de volgende oefeningen: crunches, corssover crunches, bicycle crunches, reverse crunches, planken voor 2 soms 3 minuten, leg lift en toe touches. Soms ook nog andere of via een youtube filmpje.

~ Voor het dansen doe ik meerdere keren per week, per keer ongeveer 1 uur. Nadat ik dan echt warm ben doe ik ook altijd graag rek en strek oefeningen zodat ik lenig blijf. Hier doe ik ook altijd een paar yoga oefeningen bij.

~ Verder ren ik meerdere keren per week de trap op en af, en spring ik op de eerste trede en er weer af ( en dat herhaal ik dan een paar keer). Op deze manier heb ik ook een beetje variatie.

~ Ook hoelahoep ik 1 of 2 keer per week voor een halfuur. Hoelahoepen heeft de volgende voordelen:

Versterking van buik-, rug-, been-, en bilspieren.

- Verbrandt calorieën.

- Het helpt met het soepeler worden van je rug en heupen.



Dan nu nog een aantal motiverende foto's, want dat kan geen kwaad.







Dat was het al weer. Het is een ander soort blog, maar hopelijk vinden jullie alsnog wel interessant om te lezen.

Laat me vooral weten wat jullie tips zijn, ze zijn altijd welkom.


Liefs,


♥Chantal♥