Lenig worden, zijn & blijven | Inspiratie & motivatie

Blog door Faith

 Hii girls, alweer een tijd geleden dat ik een blog heb gepost, dus neem ik nu maar even de tijd ervoor. Dit keer wil ik het hebben over je lichaam soepel maken. Het is misschien een rare zin, maar het is wel waar ik mee bezig ben, want soepelere spieren zijn meestal ook relaxte spieren. So let’s strech...

Het is fijn als je lenig bent en soepele spieren hebt, je krijgt minder vaak blessure’s en je spieren zullen niet snel afscheuren. Maar hoe zorg je er nou voor dat je lenig wordt en blijft? Ik ben zelf ook bezig met mijn lenigheid en ik wil jullie graag helpen, dus ik heb hier een oefenschema voor als je een specifiek doel voor ogen hebt en nog wat extra inspiratie en motivatie.

♥ Het is belangrijk dat je eerst opwarmt voordat je gaat rekken. Wat ik doe is 30 jumpingjack’s daarna nog ongeveer 1 minuten dribbelen en dan kan ik beginnen. Dit zal verschillen per persoon en dus moet je zelf kijken hoelang je moet opwarmen en wat je doet tijdens je warming-up.

♥ Nu moet je nog gaan rekken voor het rekken, als je een spagaat wil gaan doen bijvoorbeeld, moet je eerst even standaard rekken dus even op je rechterbeen gaan hangen, op je linkerbeen, je voet vast houden tegen je billen en dat soort dingen.

♥ Probeer wat je voor ogen hebt maar ga niet te ver, je kunt beter morgen weer proberen om iets verder te gaan dan dat je spieren afscheuren.  Op internet vindt je genoeg inspiratie en oefeningen voor dat, wat jij wil doen.

Hou rustdagen en probeer je oefeningen af te wisselen. Als je nu niet weet wat je wilt kunnen, probeer dan de spagaat. Cassey van Blogilatus legt het in dit filmpje perfect uit.

https://www.youtube.com/watch?v=GTBB3IekEwY

Ik kom al een heel eind met de spagaat, ik train er heel veel voor. Verder kan ik mijn been in mijn nek leggen, lopen met als ik in een bruggetje sta en dit zou ik echt graag willen kunnen...

Bedankt voor het lezen van mijn blog, ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad. Reacties zijn altijd welkom ♥