'You can't out exercise a bad diet'

Blog door fitaddict.nl

Ik train zo hard, maar ik val niets af! Ik werk me een slag in de rondte, 5x per week ga ik naar de sportschool en ik doe altijd 30 minuten cardio bla bla bla... Oke. Je traint. Goed bezig! Toch ben je al een paar maand bezig en er komt maar geen verandering in dat nummer op de weegschaal. Hmm.. bad diet?


Je kunt niet trainen tegen een slecht dieet! Dit is waarom je niets afvalt en dus een minder goed dieet hebt:

1. Vaak ben je je er niet bewust van hoeveel je consumeert en hoeveel calorieƫn het voedsel bevat.

2. Je denkt dat je meer calorieƫn verbrand, dan de werkelijkheid.

3. Je denkt dat het slechte wat je eet, er binnen een half uurtje weer af kunt trainen.

4. Je houd je aan je calorie behoefte, maar de calorieƫn die je binnenkrijgt komen niet uit gezonde voeding.

5. Je hebt te weinig kennis van voeding en een goed gevarieerd dieet. Waardoor je denkt dat je goed eet, maar het dus niet doet.

6. Je houdt jezelf voor de gek. Je snackt hier en daar van alles (kleine beetjes), maar dit vergeet je gedurende de dag, waardoor je denkt dat je nog maar weinig hebt gegeten. De calorieƫn hiervan kunnen snel oplopen, waardoor je zo weer 300 kcal aan 'kleine hapjes' hebt gegeten.


Hoeveel je ook traint, het is niet mogelijk om je droom lichaam te verkrijgen door slecht voedsel tot je te nemen. 'Maar ik houd me aan m'n calorie behoefte!' Ja, maar je stopt nog steeds troep in je mond! Je kan 200 kcal aan chocolade eten of 200 kcal aan groente. Het blijven dezelfde aantallen, maar de voedingswaarden hiervan zijn totaal verschillend.

Als je een droom lichaam wilt, moet je je dieet echt goed in de gaten houden. Hierbij een aantal tips om geen 'bad diet' te hebben naast je workouts!

1. Lees. De. Labels.

2. Wees geen 'secret eater.' Stop met de kleine beetjes.

3. Weet wat je eet. Verdiep je in de wondere wereld van gezonde voeding.

4. Houd bij wat je eet. Kan in je hoofd. Maar kan ook in My Fitness Pal.

5. Hou je aan je calorie behoefte. Er zijn talloze tools te vinden op het internet waar je kunt uitrekenen wat jouw behoefte is. (iifym.com bijvoorbeeld)

6. Eet gewoon gezond. You pick. 200 Kcal chocolade, of 200 kcal groente? Natuurlijk kan je alles eten, zo lang het binnen je macro's past! En dus binnen je dagelijkse behoefte.

Kom op. Je kunt het wel. Iedere kleine verandering draagt bij aan groot succes. Dus ga ervoor en bereik wat je wilt bereiken. 

Veel succes!