7 tips voor jouw droomlichaam!

Blog door fitaddict.nl

Of je er in 2015 nou voor kiest om alleen een paar kilo’s kwijt te raken, of een hele body transformatie wilt ondergaan, deze tips zijn onmisbaar voor jouw ideale lichaam. Er is niet één manier om het lichaam te bereiken wat jou gelukkig maakt, er zijn honderden! Maar toch zijn er uit ervaring een aantal goede tips naar voren gekomen, die jou echt ontzettend zullen helpen om je doelen in 2015 wél gewoon te bereiken! Lees snel verder voor de tips…



Nummer 1. Train zwaar
Het is super belangrijk dat je niet alleen focust op cardio. Train met gewichten en probeer echt kapot te gaan. Hiermee bedoel ik dat het tien keer meer helpt, als je je grenzen echt probeert te verleggen. Dus niet een gewicht pakken waarmee je je herhalingen makkelijk kunt halen. Nee. Je moet het gewicht pakken waarvan je niet zeker weet of je het gaat halen. Push yourself. ‘If it doesn’t challenge you, it doesn’t change you!’

Nummer 2. Water, water, water en WATER!
Hydrateer jezelf! Je hoort dit overal en in elk lijstje met ‘tips om af te vallen’ komt dit naar voren, maar het is gewoon zo! Water is zo ontzettend belangrijk. Het zuivert je lichaam en is goed voor prestatie, je hersenen en je algemene gezondheid. Dus gewoon alles. Drink. Water.


Nummer 3. Get some Zzz…
Slaap genoeg. Je groeit niet op het moment dat je traint, je groeit op het moment dat je slaapt. En hiermee bedoel ik natuurlijk je spieren. Daarnaast is slaap ook ontzettend belangrijk bij het afvallen. Hoe korter je slaapt, hoe meer honger/trek je krijgt. En die extra honger leid weer tot snacken met ongezonde dingen. Je stofwisseling gaat namelijk trager werken. Hierdoor is er minder energie om te sporten, waardoor je weer meer gaat eten! Simpel. Dus slaap lekker en veel!


Nummer 4. Stomme weegschaal.
Je moet er gewoon niet te vaak op gaan staan. Je wordt er helemaal gestoord van. Toen ik in mijn beginfase van het afvallen zat, stond ik 1 keer per week op de weegschaal. Good enough. Dit was prima. Maar toen ik in mijn bulk zat, was het de bedoeling dat ik aan zou komen, alleen ik was zo ontzettend bang dat ik teveel aan zou komen, dat ik bijna elke dag op de weegschaal stond. Dat doet heel wat met je. Mentaal. Ik ben uiteindelijk maar 2 kg aangekomen in 14 weken, maar goed. 1x per week wegen is oké!


Nummer 5. Hou het spannend
Zorg voor genoeg afwisseling in je trainingsschema. Zo hou je het leuk. Je kan echt een breakdown krijgen als je steeds het zelfde schema volgt. Ik geef het toe. Niet elke spiergroep is leuk om te trainen, daarom zorg ik ervoor dat ik niet elke week op dezelfde dag, hetzelfde train. Wees ook creatief en ga het internet op, voor variaties op de oefeningen die je normaal gesproken doet. Challenge yourself, probeer nieuwe dingen.


Nummer 6. Supplementen
Soms ben je gewoon doodop. Je hebt geen puf meer om die dag ook nog te gaan trainen. Maar zie hier! De wondere wereld van supplementen. Ik skip geen trainings dagen. Ik ga gewoon. Of ik nou moe ben of niet. Ik neem in zulke gevallen een pre-workout bomvol cafeïne en gaan! Na de training voed je je spieren even met een goede proteïne shake en als aanvulling op je voeding neem je multivitamines en wat omega’s. Keeps you going.

Nummer 7. Prep ‘n go!
Foodprep! Yes, yes. It’s your best friend. Lekker alles van te voren klaarmaken. Rijst met kip en wat groentes. Pleur je maaltijd in de vriezer en klaar. Fail to plan? Plan to fail!