gezond zijn begint bij jezelf

Blog door Missesme

 hee allemaal,


Gezond zijn begint bij gezond eten, gezond eten lijkt heel moeilijk, maar dat is het niet, ik zal vertellen hoe ik mijn dag door kom. Als ik wakker wordt in de ochtend drink ik als eerste een groot glas water, daardoor gaat je systeem werken en voel je je al een stuk wakkerder. Als je wilt afvallen is het sowieso beter om alleen nog maar water te drinken, in het begin zal het moeilijk zijn maar je moet ongeveer 2 liter water per dag drinken, door meer water te drinken gaat je huid er een stuk mooier uitzien en je haar gaat er van glanzen, dus geen frisdrank geen vruchtensappen tenzij je ze zelf maakt en geen melk meer, de meeste mensen denken dat melk goed voor je is, omdat het je automatisch vanaf je geboorte wordt gegeven maar eigelijk is het slechter voor je dan je denkt, afgezien van het feit dat er natuurlijk een hoop vet in zit, is het ook slecht voor je darmen. Als je dan toch graag melk drinkt, kun je beter soya melk drinken, wat naar mijn mening lekkerder is want je kan smaakjes kiezen, maar goed dat is aan jezelf wat je daar van vind. dus als ik water heb gedronken ga ik gelijk mijn ontbijt maken, wat meestal verschillend is maar waar ik het meest van houd is mijn ei en banaan pannenkoek, ik gooi een ei in een bakje doe daar een banaan bij, een lepeltje honing en wat kokos melk, die dingen kun je allemaal gewoon in de supermarkt halen, eiren hebben eiwitten en zonder eiwitten kun je niet afvallen een banaan zitten ook vitamine c in, als je dat allemaal in een bakje heb gedaan moet je het eventjes mixen en daarna in de pan gooien, heel erg lekker en gezond, en het beste is dat je gelijk al een paar uur van vol zit, wat je ook kan eten als ontbijt is natuurlijk gewoon brood maar van brood krijg ik pijn in mijn buik van, en sowieso is het beter om brood te vermijden in de ochtend omdat er erg veel koolhydraten inzitten, en lang heb je er geen vol buikje van dus, maar goed wat ik ook wel eens neem voor het sporten is havermout, ook heel makkelijk te maken beetje melk(soya) in de pan havermout erbij en roeren maar, al laatst kun je er een lepeltje honing bij doen wat ook erg lekker is, wat ik graag tussen door eet, als ik ga sporten en niet veel tijd heb om te ontbijten is een rijstwafel met advocado  en wat peper, ook heel erg lekker en je gaat daar ook lekker vol van zitten. als ik klaar ben met sporten neem ik meestal een hand noten, nou moet ik eerlijk zijn ik heb ook snel weer honger dus meestal neem ik dan nog een appel ofzo erbij. wat je niet moet doen is stoppen met eten, als je stopt met eten gaat je lichaam alles vast houden wat het binnen krijgt, dus als je heel de dag niks eet, en je gaat ' s avonds een bordje spaghetti eten houd je lichaam dat vast waardoor je eigelijk alleen maar dikker wordt. wat je ook niet moet doen is alleen maar op groente en fruit gaan, je kan geen fruit of groente eten zonder er iets bij te eten wat goede vetten bevat zoals noten of kokosnoot, als je alleen maar fruit eet, gaat je suikergehalte omhoog en daarna weer net zo snel omlaag, waardoor je alleen maar meer honger krijgt. er zijn natuurlijk nog veel meer dingen die je wel en niet moet doen met je voeding, maar dat wil ik graag een andere keer vertellen aan jullie, volgende keer zal vertellen over mijn avond eten, en hoe je lekker en toch gezond kan eten. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!


love