News

Celebrity kledinglijnen

Dé trend onder celebs is een eigen kledinglijn. Noem een celeb en er is een grote kans dat diegene er een heeft of ermee bezig is. Maar verkopen die kledinglijnen eigenlijk? Zijn ze duur of goedkoop? Zijn ze überhaupt wel leuk? Hier een kleine greep uit het enorme aanbod.

Kate Moss

Stijlicoon Kate Moss kreeg in 2007 eindelijk haar eigen kledinglijn. Tot ieders verbazing was het in samenwerking met het goedkope Topshop. Maar goed, het zou dus bereikbaar zijn voor normale mensen in plaats van alleen de rijkste der rijken. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen en op de dag van de opening stonden rijen vrouwen voor de deur. Men mocht maar twintig minuten in de winkel zijn, maar acht stukken passen en maar vijf stukken kopen. Naderhand waren critici hard: het was nagemaakt van Kate’s eigen kledingkast, het was geen goede kwaliteit en het was te duur. Bovendien was haar kleding alleen gemaakt voor mensen met Kate’s figuur, klaagden onder andere Lilly Allen. Kate zal er niet rouwig om zijn, haar collecties blijven goed verkopen en zijn al verkocht aan winkels in het buitenland.
Kunnen wij het kopen? Ja, op www.katemosstopshop.com.

Sarah Jessica Parker en Kristin Davis

De twee Sex And The City dames hebben goed ingespeeld op het fashionable imago van de serie. Sarah Jessica begon in 2007 met haar kledinglijn Bitten. Het was alleen te koop bij het warenhuis Steve and Barry’s en alle kledingstukken zijn onder de 20 dollar. Sarah Jessica is zelf opgegroeid in een gezin met weinig geld en vindt het belangrijk dat de kleren betaalbaar zijn. Bitten is niet gericht op één doelgroep, maar op alle vrouwen. Jong, oud, slank en plus size. Het is niet zo trendy als de kleren die ze als Carrie draagt, maar het zijn alsnog moderne kleren van redelijk goede kwaliteit. Helaas is Steve and Barry’s failliet gegaan en zoekt Sarah nu naar een nieuw ‘huis’ voor Bitten?

Kristin is vorig jaar met een eigen lijn begonnen bij het warenhuis Belk. Belk is alleen in het zuiden van Amerika te vinden. Maar omdat ze daar is opgegroeid en vaak naar het warenhuis ging, vond ze het een goede plek. De kledinglijn heet simpelweg Kristin Davis en zal geen size zero bevatten. Het is kleding die ze zelf zou willen dragen en haar eigen stijl lijkt veel op die van Charlotte, zegt Kristin.
Kunnen wij het kopen? Nee, alleen verkrijgbaar in Amerika.

Gwen Stefani

Gwen begon in 2003 met een lijn handtassen onder de naam L.A.M.B, wat staat voor Love Angel Music Baby. Dat zijn namelijk haar favoriete woorden. In 2004 werd het uitgebreid met een kledinglijn. Volgens Gwen is zij een van de weinige celebs die ook werkelijk helpt met het ontwerpen van de kleding. L.A.M.B is haar eigen stijl en blijkbaar valt die in de smaak want de kledinglijn doet het goed. In 2005 debuteerde het zelfs op Fashion Week en sindsdien brengt de lijn ongeveer 90 miljoen dollar op. Daardoor had ze de ruimte om een tweede kledinglijn te maken: Harajuku Lovers. Die is meer gericht op de Japanse stijl waar Gwen zo gek op is. Gwen’s kledinglijnen zijn wel redelijk duur.
Kunnen wij het kopen? Ja, L.A.M.B kun je kopen bij www.asos.com.

Avril Lavigne

Avril begon vorig jaar met haar kledinglijn Abbey Dawn, genoemd naar haar bijnaam.  Het is te koop bij de Amerikaanse winkel Kohl’s en elke acht weken komen er nieuwe kleren. De prijzen zijn van 24 tot 48 dollar. Het is geïnspireerd op haar eigen kledingstijl en Avril zelf is er heel enthousiast over. De doelgroep is mensen in de twintig en Avril wil vooral dat het ‘flatteert en sexy zit’. Er zitten veel felle kleuren, doodshoofden en zebraprint in de kledinglijn. Critici noemen het ‘niet creatief’ en ‘ongeïnspireerd’. Avril gaat binnenkort tassen en zonnebrillen aan Abbey Dawn toevoegen. Of het goed verkoopt is nog niet bekend, maar fans van Avril zijn enthousiast.
Kunnen wij het kopen? Nee, het is alleen in Amerika en Canada verkrijgbaar.

Penélope Cruz

Penélope Cruz heeft samen met haar zusje Monica een kledinglijn bij Mango. Maar dat is niet het enige wapenfeit van de zusjes, ze hebben samen al eens tassen- en sieradenlijn ontworpen voor Samantha Thavasa, een Japans merk. Bovendien hebben ze samen een winkel in Madrid: Amacord. Maar door een kledinglijn met Mango te maken, richtten de dames zich op een breder publiek. De prijzen zijn rond de normale Mango prijzen. De collecties doen het erg goed, hoewel er klachten zijn dat de kleding alleen voor kleine maten is. Penélope heeft dan ook gezegd, dat zij en haar zus graag een collectie specifiek voor grotere maten willen maken.
Kunnen wij het kopen? Ja, bij Mango winkels en op www.mangoshop.com.

Mary-Kate en Ashley Olsen

Mary- Kate en Ashley begonnen hun eerste stappen in de fashion wereld met een naar hen zelf genoemde kledinglijn bij warenhuis Wal-Mart. Die lijn heeft meisjes tussen de vier en veertien als doelgroep. Maar naarmate de meiden volwassen werden kregen ze een voorliefde voor designer kleding. De kledingstijl van de tweeling is veelbesproken en men zag hun stijl niet terug in de Wal-Mart lijn. In 2007 kwamen ze dan ook met een meer volwassen lijn genaamd The Row. De kledinglijn was een idee van Ashley en natuurlijk wilde haar zus graag helpen. Na een paar maanden kwam er een ‘betaalbare’ lijn bij the Row genaamd Elizabeth and James, genoemd naar hun broertje en zusje. Betaalbaar moet je hierbij met een korrel zout nemen, een T-shirt kost 90 dollar en een jurkje tussen de 450 en 550 dollar. De kleding verkoopt goed en de tweeling is erg betrokken bij het ontwerpen. Ook andere celebs dragen hun kleding graag.
Kunnen wij het kopen? Nee, helaas niet. Het is alleen in Amerika te koop.

door onze redactrice Arancha

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved