News

Celebs in reclamecampagnes

Celebs verdienen vaak al miljoenen. Maar als bijbaantje werken ze ook nog mee aan reclamecampagnes. Het motto is dan: hoe bekender en duurder het merk, hoe liever. De reclamewereld ziet dit graag, want een beroemdheid in je campagne betekent vaak meer omzet. Hier een aantal van de vele reclamecampagnes met celebs.

De Olsen tweeling voor Badgley Mischka. Het is de eerste keer dat de twee te zien zijn in een reclamecampagne van een ander merk. Ashley zei: ‘We zijn al jaren fan van Mark en James en waren vereerd toen we benaderd werden om in de campagne te verschijnen’.

Jessica Alba voor het drankje Club Campari. Het is gefotografeerd door de bekende fotograaf Mario Testino. En de foto’s zijn volgens Jessica: ‘Erg chic, maar nog steeds jong en cool. Mijn favoriete combinatie!’.

Christina Aguilera voor de sieraden van Stephen Webster. Christina is het gezicht van de lijn ‘Shattered’, die is geïnspireerd op gotische kerkramen. Christina was al jaren een klant van Stephen, haar verlovingsring kwam zelfs van hem af.

Drew Barrymore voor Missoni. Missoni koos Drew voor hun lente/zomer ’06 campagne om haar kracht en positiviteit. ‘Ze is speciaal omdat ze normaal is’, zegt Angela Missoni. De foto’s zijn met veel complimenten ontvangen en Drew staat er ook prachtig op.

Madonna voor Versace. Donatella Versace houdt ervan om beroemdheden in haar campagnes te hebben. Madonna had tien jaar voor deze campagne ook al een keer model gestaan voor Versace. Deze keer heeft ze er naar verluid 12 miljoen dollar voor gekregen.

Scarlett Johansson voor Louis Vuitton. Twee jaar hiervoor had Scarlett ook al voor Louis Vuitton geposeerd. Blijkbaar beviel dat dus goed. Ook bij Louis Vuitton houden ze van sterren. Voor Scarlett waren onder andere Jennifer Lopez en Christina Ricci in campagnes te zien.

Matthew McConaughey voor Dolce & Gabbana. Volgens Matthew is Dolce & Gabbana een goede mix van hip maar toch klassiek. Het was alleen niet erg slim dat hij vlak voordat de campagne uitkwam zei dat hij een ‘natuurlijke vent’ is die geen deodorant of cologne gebruikt.

David Beckham voor Armani. Armani is bevriend met David en Victoria. David heeft dan ook een contract voor drie jaar en deze foto was op vele billboards in Amerika te zien. Binnenkort komt Victoria in een campagne voor Armani.

Peta is geen bedrijf dat gaat voor geld, maar voor bewustwording. Vele celebs hebben dan ook meegewerkt aan hun diervriendelijke campagnes. Deze is met Alyssa Milano, die mensen probeert over te halen om vegetariër te worden in een jurk van planten en groenten. Eerlijk is eerlijk het is mooi gemaakt.

Eva Mendes voor Calvin Klein. Het reclamefilmpje bij deze campagne was nogal controversieel in Amerika. Omdat je een stuk van haar borst zag, weigerde men het spotje uit te zenden. Eva zelf vond het wel grappig en vond het spotje ‘heel natuurlijk’.

Victoria Beckham voor Marc Jacobs. Volgens Marc Jacobs is de campagne ‘ironisch en pervers’. Sommige mensen vonden het geweldig, anderen raar. Maar het is in ieder geval opvallend.

Justin Timberlake voor Givenchy. Givenchy koos voor Justin omdat: ‘Hij een trendsetter is, die een nieuwe betekenis geeft aan moderne elegantie’. Op elke foto is Justin muziek aan het luisteren, dat is een verwijzing naar de naam van de geur: Play.

door onze redactrice Arancha

LOVE dit artikel
1 meid heeft deze blog geloved