News

Trademarks van stijliconen

Mode is iets wat heel ongrijpbaar is omdat trends elk jaar weer veranderen. Toch is het sommige celebrity’s gelukt om iconisch te worden door één bepaald trademark aan te houden. Deze trademarks zijn ondertussen tijdloos geworden. Kijk mee naar deze stijl iconen met hun prachtige trademarks.

Marilyn Monroe – Blond haar en rode lippen

Trademarks van stijl iconen

Deze blonde bombshell is vooral bekend geworden vanwege haar bijzondere verschijning. Mannen over de hele wereld vielen in katzwijm voor haar blonde krullen en rode lippen. Niet zo gek dus dat Marilyn besloot om daar haar handelsmerk van te maken. En ook al is ze al zo’n 40 jaar geleden overleden, haar handelsmerk wordt vandaag de dag nog door velen gekopieerd.

Audrey Hepburn – The Little Black Dress

Trademarks van stijl iconen

Een klassieke schoonheid met een klassiek handelsmerk; de LBD. Audrey maakte dit jurkje tot het iconische item wat het nu is met de film ‘Breakfast At Tiffany’s’. Het zwarte jurkje wordt nu dan ook gezien als een item dat echt niet mag ontbreken in de kledingkast van elke vrouw.

Farrah Fawcett – Gigantisch volume

Trademarks van stijl iconen

Met de film Charlie’s Angels kwam voor Farrah het succes. En niet alleen voor haar als persoon. Het was vooral haar kaspel dat grote indruk maakte. Met het gigantische volume van haar blonde haar wist ze vele vrouwen naar de kapper te krijgen. Het was in de jaren ’70 en ’80 het meeste hippe kapsel ooit. En ook vandaag doen vrouwen nog steeds een moord voor het volume van Farrah.

Dita Von Teese – De wespentaille

Trademarks van stijl iconen

Dita is vooral bekend als de hedendaagse pin-up girl met een mini taille. Maar dat is ze natuurlijk niet zomaar geworden. Dita heeft jarenlang rondgelopen met een korset. Ook heeft ze op haar 21e al een borstvergroting laten doen. Dita’s stijl wordt overal op de wereld gekopieerd, zij het iets minder extreem. Maar haar taille blijft toch hetgene waar iedereen over blijft praten…

Cindy Crawford – De moedervlek

Trademarks van stijl iconen

Ooit was er een tijd dat vrouwen zwarte moedervlekken boven hun lip plakten. Het was een soort schoonheidsideaal in de tijd van de korsetten en zwierige jurken. Maar, net als het ideaal van volle vrouwen, de moedervlek verdween. Totdat Cindy Crawford op het toneel verscheen! Wilde ze eerst altijd van haar ‘lelijke’ moedervlek af, al snel werd het haar handelsmerk. Tegenwoordig is een moedervlek, of beauty spot, zelfs één van de zeven schoonheden! Way to go Cindy!

Brigitte Bardot – Donker opgemaakte ogen

Trademarks van stijl iconen

Brigitte Bardot was één van de eerste modellen. Met haar getuite lippen en sexy opgemaakte ogen speelde ze zichzelf al snel in de kijker. En dat is altijd zo gebleven. Haar donkere ogen zijn nu nog steeds een grote inspiratie voor onze ‘Smokey Eyes’.

Wat vind jij het mooiste handelsmerk?

Door Marit

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved